سایت عصر اصفهان نوشت: «اکنون بسیاری از کارها از طریق سایت های اینترنتی انجام می شود، به عنوان مثال تراکنشهای مالی، خریدهای اینترن و غیر اینها به سادگی از طریق سایت های اینترنتی و حتی نرم افزارهای ارتباطی انجام می شود و همین موضوع سبب می شود که اختلافات حقوقی و مشکلاتی در روابط بین خریداران و فروشندگان خدمات از طریق سایت های اینترنتی انجام شود.
به عنوان مثال، تصور کنید که کالایی مثل گوشی یا فرش را به صورت اینترنتی از سایتی خریداری نموده اید، اما پس از مدتی فروشنده پاسخ شما را نمی دهد و یا اینکه کالای خریداری شده را به بهانه های ناموجهی ارسال نمی دارد.
در چنین مواردی چاره چیست؟ بنظر می رسد که بخصوص در مواردی که مبلغ واریز شده هنگفت یا قابل توجه باشد، راهی جز شکایت از آن سایت باقی نمی ماند.
مهم ترین روشهای شکایت از سایت ها را می توان در سه محور مورد بحث و بررسی قرار داد:
اول: شکایت از سایت ها از طریق سایت “ای نماد” است به این منظور شاکی می تواند به سایت enamad.ir مراجعه و پس از ثبت نام در این سایت اقدام به طرح شکایت نموده و مدارک را ضمیمه نماید.
دوم: شکایت از سایت ها از طریق پلیس فتا برای شکایت از سایت اینترنتی از طریق پلیس فتا می توانید به سایت cyberpolice.ir وارد شده و در سایت ثبت نام کرده و تخلف سایت ها را در سامانه ثبت نمایید.
سوم: شکایت از سایت ها از طریق مراجع قضایی است برای شکایت از سایت های اینترنتی به این شیوه می توانید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شکواییه ای ارائه و مستندات خود را ضمیمه آن نمایید.»
انتهای پیام