شناسهٔ خبر: 70031476 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

روایت سفر یک روحانی همه‌فن‌حریف از لرستان به شیراز - اکونیوز

اقتصاد ایران: شیراز-از لرستان به شیراز آمده،جوان وبا انگیزه،می‌گوید روحانی باید مردمی بوده تا مردم او را بپذیرند و به او اعتماد کنند،برای همین مسجد را به‌عنوان خانه‌اش انتخاب کرد تاهمیشه درمیان مردم باشد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- بهنام بهتری‌نژاد: روحانیون کشور همانطور که در دوران دفاع مقدس اسلحه به دست گرفتند و در خط مقدم جبهه‌ها جنگیدند و خون‌ها دادند، بعد از پیروزی انقلاب هم به گروه‌های جهادی پیوستند و هر جا که لازم بود وارد عمل شدند، سیل، زلزله، ساخت خانه محرومین، مسجد و مدرسه برایشان هیچ تفاوتی نداشت و هر جا که صدای کمک خواهی را شنیدند در کنار مردم ایستادند.

دوران کرونا را هنوز فراموش نکرده‌ایم، شرایطی که بخاطر مسری بودن بیماری حتی خانواده فوت شده‌ها جرأت نمی‌کرد نزدیک پیکر عزیزش قرار گیرد اما روحانیون شجاع در نقاط مختلف کشور علاوه بر کمک به مردم ناتوان برای تهیه مایحتاج زندگی، در بیمارستان‌ها نیز به کمک پرستاران شتافتند و مهمتر از آن مسئولیت غسل و تدفین اموات کرونایی را نیز بر عهده گرفتند و باز هم سربلند بیرون آمدند.

این روزها نیز روحانیون بسیاری در تلاش هستند باری از روی دوش محرومین بردارند و به ویژه با جذب جوان‌ها به مسجد در اندیشه و افکار آنها اثرگذار شوند.

مهدی شاهوردی، روحانی جوانی است که ۲ سالی می‌شود به همراه همسرش از بیرجند لرستان به یکی از محروم‌ترین نقاط شیراز آمده تا با جذب جوانان کاری کند کارستان.

روایت سفر یک روحانی همه‌فن‌حریف از لرستان به شیراز

یک روحانی همه‌فن حریف

حجت الاسلام مهدی شاهوردی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی درباره سفرش به شیراز و محبوبیتی که میان مردم منطقه محروم مهدی‌آباد (کتس‌بس) این شهر پیدا کرده، گفت: از طریق برخی دوستانم شنیده بودم که طرفداران فرقه‌های ضاله از جمله بهائیت به صورت چراغ‌خاموش در برخی نواحی شیراز از جمله این محله در حال فعالیت هستند تا فکر و ذهن جوانان ما را تحت تأثیر قرار دهند و به سمت خود بکشانند.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتم برای ممانعت از این کار، تغییر مسیر و سوق دادن جوانان‌مان به سمت امام و شهدا و انقلاب به شیراز سفر کنم و اکنون نزدیک به ۲ سال است که در مسجد محله مهدی‌آباد ساکن و مشغول انجام امور فرهنگی هستم‌.

حجت‌الاسلام شاهوردی با بیان اینکه یک از مهم‌ترین تأثیرات یک روحانی، حضور در مسجد است، افزود: در مسجد ساکن شدم تا همیشه میان مردم باشم.

روایت سفر یک روحانی همه‌فن‌حریف از لرستان به شیراز

جذابیت از طریق فوتبال

حجت‌الاسلام شاهوردی در ادامه با تاکید بر اینکه در این محله همه جوانان و نوجوانان بدون استثنا عاشق فوتبال هستند، گفت: من خودم مربی فوتبال هستم و لذا این را فرصتی دانستم تا به جوانان و نوجوانان فوتبال حرفه‌ای آموزش دهم و این اقدام سبب جذب حداکثری این بچه‌ها به مسجد شد، همه با عشق و علاقه می‌آیند و در کلاس‌ها شرکت می‌کنند و در حاشیه همین کلاس‌ها و دیدارهای چهره به چهره با آنها درباره مسائل مختلف صحبت می‌کنم‌.

وی با اشاره به اهمیت دیدارهای چهره به چهره با مردم ادامه داد: هر پنج‌شنبه به دیدار یکی از کسبه محل می‌روم، هم صحبت می‌کنیم و هم از آنها برای فعالیت‌های فرهنگی مسجد کمک می‌گیرم.

این روحانی جوان با بیان اینکه یک اتاق بازی پلی استیشن هم برای جوان‌ها راه‌اندازی کرده است، افزود: این روزها باید به علایق جوانان هم اهمیت داد تا با ما همراه شوند در این راستا علاوه بر گرفتن زمین چمن و بازی فوتبال یک اتاق بازی ps را هم راه‌اندازی کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام شاهوردی با تاکید بر نتیجه‌بخش بودن هر کاری با همکاری گفت: ما یک هیئت نوجوانان و کانون قوی داریم و پایگاه بسیج قوی که همه با مسجد هماهنگ کار می‌کنند و این اتفاق منجر به رسیدن به نتیجه مطلوب شده است.

وی افزود: همه شب‌های سه شنبه ۴۰۰ پرس غذا بین مردم مسجد توزیع می‌کنیم و در ۲۸ صفر پنج تن آش پخته و توزیع کردیم، ماه رمضان نیز ۳۵ میلیون تومان کمک از مردم جمع‌آوری کردیم و افطاری دادیم، آن هم در یک محله فقیرنشین و محروم.

روایت سفر یک روحانی همه‌فن‌حریف از لرستان به شیراز

ایجاد «مثلث نور» بین مدرسه، مسجد و خانواده برای نوجوانان محله

حجت‌الاسلام شاهوردی با بیان اینکه این محله حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: این محله ۵،۶ مدرسه دارد که بنده و همسرم بین مدارس می‌چرخیم، هر مدرسه ۳۰۰ دانش‌آموز دارد که یک ظرفیت هزار و ۵۰۰ نفره را در اختیار ما قرار می‌دهد تا کلاس بگذاریم، صحبت می‌کنیم، تبلیغ می‌کنیم و حتی با طرحی که تعریف کرده‌ایم به مشکلات دانش‌آموزان هم رسیدگی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در طرح مثلث نور ارتباطی میان اضلاع سه مثلث یعنی مدرسه، مسجد و خانواده ایجاد کرده‌ایم به این معنا که دانش‌آموزان را از مدرسه به مسجد سوق می‌دهیم و سپس بررسی می‌کنیم تا ببینیم هر دانش‌آموز از چه خانواده‌ای است، مثلاً اگر پدر دانش‌آموزی جوشکار باشد، کارهای جوشکاری مسجد را به او می‌سپاریم، یا اگر آشپز باشند، در پخت غذاها از آن‌ها کمک می‌گیریم و به این طریق این ارتباط سه جانبه تقویت می‌شود.

برچسب‌ها: