شناسهٔ خبر: 70029848 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

هرگز در مصاحبه‌های شغلی مرتکب این ۳ اشتباه بزرگ نشوید

یکی از افراد با سابقه در‌زمینه‌ مصاحبه‌ شغلی و استخدام، رعایت سه نکته را هنگام مصاحبه ضروری می‌داند.

صاحب‌خبر -

وقتی در حال انجام مصاحبه‌ شغلی هستید، چه به‌صورت مجازی و چه حضوری، باید آداب و رسوم مناسب را رعایت کنید.

امیلی لوین، معاون اجرایی شرکت کاریابی Career Group Companies می‌گوید: «باید مطمئن شوید که تماس چشمی خوبی برقرار می‌کنید و اینکه جوّ را بخوانید و بدانید چه زمانی مناسب است که صحبت کنید و چه زمانی مناسب است که سؤال کنید.»

به‌گزارش زومیت به نقل از CNBC، لوین تاکنون با هزاران نفر مصاحبه کرده است و معمولاً برای سلبریتی‌های معروف که به‌دنبال دستیار شخصی یا رئیس دفتر هستند، این کار را انجام می‌دهد. او به سه نکته برای جلوگیری از نشانه‌های منفی در مصاحبه‌ شغلی اشاره می‌کند.

۱. مطمئن شوید که در زمان مناسبی می‌رسید؛ به‌ویژه اگر به قصد مصاحبه‌ حضوری می‌روید. اگر دیر برسید، خطر از‌دست‌دادن بخشی از مصاحبه وجود دارد و وقت مصاحبه‌کنندگان را هدر می‌دهید و تأثیر بدی بر جای می‌گذارید. در مقابل، اگر خیلی زود برسید، نشان‌دهنده‌ اشتیاق بیش‌از‌حدتان است و می‌تواند مصاحبه‌کننده را زیر فشار قرار دهد. ۱۰ دقیقه زودتر از موعد، زمان ایدئال برای ورود به دفتر مصاحبه‌کننده محسوب می‌شود.

۲. در طول مصاحبه آدامس نجوید یا عینک آفتابی را روی سرتان نگذارید. این‌ها بسیار غیررسمی و غیرحرفه‌ای هستند. اگر فقط به‌صورت حضوری به مصاحبه دعوت شده‌اید، مطمئن شوید که بوی نامطبوع نمی‌دهید. عطر زیادی نزنید؛ زیرا بسیاری از افراد به بو حساس هستند و باید مطمئن شوید که برای آنان ناراحت‌کننده نیست که در یک اتاق با شما باشند.

۳. درزمینه نحوه‌ صحبت‌کردن درباره‌ سابقه‌ حرفه‌ای‌تان هدف داشته باشید. از بدگویی درباره‌ کارفرمایان قبلی خود بپرهیزید. اطلاعات بیش‌از‌حد محرمانه یا اختصاصی را فاش نکنید. افشای اسرار این تصور را به‌وجود می‌آورد که اگر مصاحبه‌کننده شما را استخدام کند و اطلاعات اختصاصی را با شما به اشتراک بگذارد، در آینده به احتمال زیاد همین کار را با آن‌ها نیز انجام می‌دهید.