به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ استاندار اصفهان در نشست احیای مثلث گردشگری که با حضور استانداران و رییسان اتاق بازرگانی استانهای یزد، فارس و اصفهان در استانداری اصفهان برگزار شد، گفت: با همکاری این سه استان میتوان هزینهها را کاهش و درآمدها را افزایش داد تا با استفاده از محتوای مشترک به برند سازی شهری برسیم.
مهدی جمالینژاد افزود: با ارتباط مستمر با دیگر شهرها و افزایش ضریب ماندگاری گردشگر میان شهرهای مجاور میتوان برای ارتقای این بخش اقدام کرد. وی ادامه داد: یزد با نگهداشت بافت تاریخی و سنتی خود موفق به جذب گردشگران بسیاری شده که با اشتراک آن اتفاقهای خوبی رقم خواهد خورد و ظرفیت گردشگری تاریخی و مذهبی استان فارس نیز راهگشا و قابل برنامهریزی است.
وی به نقشآفرینی بخش خصوصی برای توسعه ظرفیتهای بازرگانی استانها نیز اشاره کرد وافزود: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی میتوان خروجی مطلوبی در چشماندازهای تعیین شده بدست آورد و برای باز شدن گرهها و رفع موانع نیازمند به همیاری و همافزایی است.
در این دیدار همچنین استاندار یزد گفت: با تغییر ریلگذاری مسیر توسعه استان یزد به سمت حوزه دیجیتال و گردشگری در کنار استانهای اصفهان و فارس میتوانیم با اشتراک ظرفیتها زودتر به اهداف خود برسیم.
محمدرضا بابایی، فعالیت اتاقهای فکر و برنامهریزی و دبیرخانه میان سه استان را به طور چرخشی در تقویت مسیرهای همکاری موثر دانست و افزود: استانهای فارس، اصفهان و یزد براساس ظرفیتهایی که دارند در جهان شناخته شده نیستند و لازم است با معرفی جاذبههای گردشگری در فرآیند جذب گردشگر همافزا شویم.
معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس نیز در این دیدار گفت: تعامل موثر با استانهای همجوار از سیاستهای این دوره از استانداری فارس است.
محمد فرخزاده افزود: تفاهمی که در سال ۱۳۹۵ در این زمینه منعقد شد، نیازمند بازنگری است تا با تقویت زیرساختها ارتباطات سه استان بهویژه در بخش گردشگری تقویت شود. وی با اشاره به اینکه تاسیسات رفاهی، راههای زمینی و خطوط هوایی سه استان را میتوان با همافزایی و جذب بودجه توسعه داد، گفت: اقتصاد گردشگری و توسعه ارتباطات ما در کشورهای دیگر ضعیف است که با حضور در نمایشگاههای بینالمللی میتوان تعاملات را افزایش داد.