شناسهٔ خبر: 69989543 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

معاون پژوهش حوزه خواهران مطرح کرد؛

اهمیت نهضت علمی در مقابل جنگ شناختی/لزوم توسعه فضای فعالیت بانوان طلبه نخبه

متولیان، نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های را پیشگامان در جنگ شناختی دانست وگفت: باید بر اساس مطالعات عمیق‌ شاخص‌های رفتاری و گونه‌های رفتاری را بشناسیم و نهضت متفاوتی را ایجاد کنیم.

صاحب‌خبر -
 

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم فاطمه کبری متولیان، معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سومین گردهمایی استعدادهای برتر که امروز پنجشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۳ در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در حال برگزاری است، در  ابتدای سخنان خود با اشاره به نقش نخبگان در مواجهه با زیست معاصر، گفت: ما امروز در دنیایی قرار دادیم که فضای متفاوتی در مفاهیم نقش ها و مصداق ها و عملکردها ایجاد شده است، زیست دنیای معاصر مدل و پسامدل اقتضائات لوازم و بایسته‌هایی دارد که حتی خصوصی‌ترین عرصه زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ما باید برای این زندگی و این زیست، نقشه وبرنامه آگاهانه و مشخصی با آموزه‌های معرفتی دین مبین اسلام داشته باشیم.

وی گفت: همه می‌دانیم امروز دشمن در یک طراحی متفاوت و یک نقشه متفاوت سالهاست جنگ را آغاز کرده که این جنگ قوه شناخت عموم مردم را مورد مواجهه قرار می‌دهد. در حقیقت هدف دشمن در جنگ شناختی یا جنگ ترکیبی این است که قوه ادراکی عموم مردم علی الخصوص نخبگان آن جامعه را مورد هدف قرار داده و تردیدهایی در این قوه را ایجاد و نیازهایی را ایجاد کند و بلافاصله متناسب با نیازهایی که در ذهن افراد ایجاد کرده، نقشه و مدل زندگی و مدل زیست زندگی را در اختیار او قرار بدهد که ماحصل این تغییر علی القاعده تغییر در هنجارها، ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و تغییر در رفتارهاست.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران افزود: آنچه که دشمن امروز مورد هدف قرار داده تغییر در پندار و نگرش من و شماست که اگر خدای نکرده آن پندار تغییر کند یا آن نگرش متفاوت شود خود به خود رفتار و عملکرد و گفتار ما متفاوت می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش متفاوت طلاب استعداد برتر گفت: امروز طلاب استعداد برتر یا در حال تحصیل یا فارغ از تحصیل در نقش‌های متفاوتی حاضرند، پس مخاطبینی دارند که یا به لحاظ عملکردی یا به لحاظ خانوادگی یا به لحاظ اجتماعی کنار آنها قرار گرفته‌اند. قوه ادراک مخاطبین ما امروز در این جنگ شناختی مورد حمله و هجمه قرار گرفته و نیازهایی دارند که شاید نیازهایشان با نیازهای ما در همین سن و سال یا نیازهای مادران و خواهران ما و سایر اطرافیان ما کاملا متفاوت است. شبهات‌ها، سؤال‌ها، پاسخ ها و مدل متفاوت حیات و زیست متفاوتی دارند.

خانم متولیان تأکید کرد: ما امروز به عنوان طلاب استعداد برتر و نخبگان حوزه‌های علمیه فراتر از آنچه که آموخته‌ایم امروز نقش داریم . ما به واسطه نعمتی که خداوند تعالی در اختیارمان گذاشته و مراحل متفاوت شناسایی را عبور کردیم و به عنوان استعداد برتر در عرصه‌های متفاوت قرار گرفته‌ایم، این وظیفه را داریم که هرچه بیشتر این جنگ شناختی را بشناسیم، اقتضائات و الزامات و ویژگی‌های مخاطبینمان را بشناسیم و در مواجهه با آنها، مدل متفاوت زیستی را که به خلاف دشمن است و اعتنا بر آموزه‌های دین مبین اسلام دارد را ارائه کنیم.

وی با اشاره به جنگ شناختی گفت: در این جنگ مهم مدیریت ادراک است و باید روی واژگان خاص مدل زیستی و شناختی کار کنیم. متأسفانه در جنگ شناختی برخلاف جنگ فیزیکی، مشخص نیست چه کسانی درگیر آن شده‌اند و چه کسانی احیاناً ادراکشان را به دست دشمن سپرده‌اند و  زمانی مشخص می‌شود که ما رفتار، گفتار و عملکردشان را می‌بینیم؛ پس آنچه که برای حوزه‌های علمیه و نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه مهم است،  مطالعات عمیق‌تری  است که باید در این عرصه داشت و بر اساس مطالعات عمیق‌تر شاخص‌های رفتاری و گونه‌های رفتاری را بشناسند و کنار یکدیگر نهضت متفاوتی را ایجاد کنیم.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران افزود: رهبر معظم انقلاب در دیداری که ۱۱ مهر سال جاری با نخبگان و استعدادهای برتر در سراسر کشور داشتن فرمودند خیزش جدیدی را احتیاج داریم، یک نهضت جدید علمی متناسب با آنچه که در دنیا اتفاق افتاده صورت گیرد. ایشان خطاب به استعدادهای برتر و نخبگان در عرصه‌های مختلف حوزوی و دانشگاهی فرمودند شما باید دنبال خیزش علمی باشید. این جهاد شماست. ما دشمن داریم و ما با تفوق علمی می‌توانیم بر دشمن فائق آمده و پیروز شویم.

وی گفت: این جنگ یک جنگ تکامل یافته‌تر، پیشرفته‌تر، عمیق‌تر و وسیع‌تری است که در حوزه روان انسان‌ها و ادراک انسان‌ها تمرکز پیدا می‌کند و یک زیرساخت رسانه‌ای نوینی دارد.

خانم متولیان افزود: رفت و برگشت ها، کنش ها، کنشگری ها و واکنش ها در فضای رسانه ای نوین از ابزاری است که دشمن از آن‌ها بهره میگیرد، ما نیز بی تردید اگر ما بخواهیم در جایگاه استعداد برتر، راهبری علمی و معرفتی جامعه را عهده‌دار باشیم نیازمند این هستیم در این فضای رسانه‌ای مؤلفه‌های جنگ و عملکرد خودمان را در این قالب‌های پیچیده و متنوع و جذاب دشمن فراهم کرده و به خوبی شناسایی کنیم.

وی گفت: شناسایی که به شکل دقیق از آزمون‌های علمی و مصاحبه ها اتفاق می‌افتد، طلاب را به مرحله دانایی خلاقانه می‌رساند. این دانایی خلاقانه فراتر از وضعیت عموم آموزشی پژوهشی و فرهنگی تبلیغی است و امروز جز یکی از مهمترین وظایف طلاب استعداد برتر است.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران افزود: طلاب باید درباره این دانایی خلاقانه اندکی تأمل و تفکر کرده و بدانید دانایی شما می‌تواند ما را در این جنگ شناختی کمک کند، این دانایی خلاقانه فضای متفاوتی را برای شما فراهم می‌کند و به برداشت از جامعه و از آنچه که در فضای ترکیبی و جنگ شناختی دشمن دارد فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: سومین طلاب استعداد برتر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در فاصله زمانی یک و نیم ساله برگزار می شود. خوشبختانه در این مدت ۹ دوره «ناب» برگزار شده است.

خانم متولیان افزود: برگزاری کارگاه ها و دوره های تخصصی از جمله فعالیت های معاونت پژوهش ویژه طلاب نخبه است. امروزه نیازمند افزایش نیروی انسانی در حوزه طلاب نخبه حوزوی برای حضور گسترده تر در عرصه جنگ شناختی است.

وی بیان کرد: پس از شناسایی طلاب برتر برنامه ۵ ساله ای برای پرورش این استعدادها در عرصه های مختلف تدوین شده است.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در پایان گفت: خوشبختانه حرکت جدی برای ایجاد زیرساخت های ورود طلاب نخبه در عرصه های ملی و بین المللی کنشگری علمی و تبلیغی و تحقیقی فراهم شده است که یکی از آنها شکل گیری کانون طلاب نخبه است.

 

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم فاطمه کبری متولیان، معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سومین گردهمایی استعدادهای برتر که امروز پنجشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۳ در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در حال برگزاری است، در  ابتدای سخنان خود با اشاره به نقش نخبگان در مواجهه با زیست معاصر، گفت: ما امروز در دنیایی قرار دادیم که فضای متفاوتی در مفاهیم نقش ها و مصداق ها و عملکردها ایجاد شده است، زیست دنیای معاصر مدل و پسامدل اقتضائات لوازم و بایسته‌هایی دارد که حتی خصوصی‌ترین عرصه زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ما باید برای این زندگی و این زیست، نقشه وبرنامه آگاهانه و مشخصی با آموزه‌های معرفتی دین مبین اسلام داشته باشیم.

وی گفت: همه می‌دانیم امروز دشمن در یک طراحی متفاوت و یک نقشه متفاوت سالهاست جنگ را آغاز کرده که این جنگ قوه شناخت عموم مردم را مورد مواجهه قرار می‌دهد. در حقیقت هدف دشمن در جنگ شناختی یا جنگ ترکیبی این است که قوه ادراکی عموم مردم علی الخصوص نخبگان آن جامعه را مورد هدف قرار داده و تردیدهایی در این قوه را ایجاد و نیازهایی را ایجاد کند و بلافاصله متناسب با نیازهایی که در ذهن افراد ایجاد کرده، نقشه و مدل زندگی و مدل زیست زندگی را در اختیار او قرار بدهد که ماحصل این تغییر علی القاعده تغییر در هنجارها، ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و تغییر در رفتارهاست.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران افزود: آنچه که دشمن امروز مورد هدف قرار داده تغییر در پندار و نگرش من و شماست که اگر خدای نکرده آن پندار تغییر کند یا آن نگرش متفاوت شود خود به خود رفتار و عملکرد و گفتار ما متفاوت می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش متفاوت طلاب استعداد برتر گفت: امروز طلاب استعداد برتر یا در حال تحصیل یا فارغ از تحصیل در نقش‌های متفاوتی حاضرند، پس مخاطبینی دارند که یا به لحاظ عملکردی یا به لحاظ خانوادگی یا به لحاظ اجتماعی کنار آنها قرار گرفته‌اند. قوه ادراک مخاطبین ما امروز در این جنگ شناختی مورد حمله و هجمه قرار گرفته و نیازهایی دارند که شاید نیازهایشان با نیازهای ما در همین سن و سال یا نیازهای مادران و خواهران ما و سایر اطرافیان ما کاملا متفاوت است. شبهات‌ها، سؤال‌ها، پاسخ ها و مدل متفاوت حیات و زیست متفاوتی دارند.

خانم متولیان تأکید کرد: ما امروز به عنوان طلاب استعداد برتر و نخبگان حوزه‌های علمیه فراتر از آنچه که آموخته‌ایم امروز نقش داریم . ما به واسطه نعمتی که خداوند تعالی در اختیارمان گذاشته و مراحل متفاوت شناسایی را عبور کردیم و به عنوان استعداد برتر در عرصه‌های متفاوت قرار گرفته‌ایم، این وظیفه را داریم که هرچه بیشتر این جنگ شناختی را بشناسیم، اقتضائات و الزامات و ویژگی‌های مخاطبینمان را بشناسیم و در مواجهه با آنها، مدل متفاوت زیستی را که به خلاف دشمن است و اعتنا بر آموزه‌های دین مبین اسلام دارد را ارائه کنیم.

وی با اشاره به جنگ شناختی گفت: در این جنگ مهم مدیریت ادراک است و باید روی واژگان خاص مدل زیستی و شناختی کار کنیم. متأسفانه در جنگ شناختی برخلاف جنگ فیزیکی، مشخص نیست چه کسانی درگیر آن شده‌اند و چه کسانی احیاناً ادراکشان را به دست دشمن سپرده‌اند و  زمانی مشخص می‌شود که ما رفتار، گفتار و عملکردشان را می‌بینیم؛ پس آنچه که برای حوزه‌های علمیه و نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه مهم است،  مطالعات عمیق‌تری  است که باید در این عرصه داشت و بر اساس مطالعات عمیق‌تر شاخص‌های رفتاری و گونه‌های رفتاری را بشناسند و کنار یکدیگر نهضت متفاوتی را ایجاد کنیم.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران افزود: رهبر معظم انقلاب در دیداری که ۱۱ مهر سال جاری با نخبگان و استعدادهای برتر در سراسر کشور داشتن فرمودند خیزش جدیدی را احتیاج داریم، یک نهضت جدید علمی متناسب با آنچه که در دنیا اتفاق افتاده صورت گیرد. ایشان خطاب به استعدادهای برتر و نخبگان در عرصه‌های مختلف حوزوی و دانشگاهی فرمودند شما باید دنبال خیزش علمی باشید. این جهاد شماست. ما دشمن داریم و ما با تفوق علمی می‌توانیم بر دشمن فائق آمده و پیروز شویم.

وی گفت: این جنگ یک جنگ تکامل یافته‌تر، پیشرفته‌تر، عمیق‌تر و وسیع‌تری است که در حوزه روان انسان‌ها و ادراک انسان‌ها تمرکز پیدا می‌کند و یک زیرساخت رسانه‌ای نوینی دارد.

خانم متولیان افزود: رفت و برگشت ها، کنش ها، کنشگری ها و واکنش ها در فضای رسانه ای نوین از ابزاری است که دشمن از آن‌ها بهره میگیرد، ما نیز بی تردید اگر ما بخواهیم در جایگاه استعداد برتر، راهبری علمی و معرفتی جامعه را عهده‌دار باشیم نیازمند این هستیم در این فضای رسانه‌ای مؤلفه‌های جنگ و عملکرد خودمان را در این قالب‌های پیچیده و متنوع و جذاب دشمن فراهم کرده و به خوبی شناسایی کنیم.

وی گفت: شناسایی که به شکل دقیق از آزمون‌های علمی و مصاحبه ها اتفاق می‌افتد، طلاب را به مرحله دانایی خلاقانه می‌رساند. این دانایی خلاقانه فراتر از وضعیت عموم آموزشی پژوهشی و فرهنگی تبلیغی است و امروز جز یکی از مهمترین وظایف طلاب استعداد برتر است.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران افزود: طلاب باید درباره این دانایی خلاقانه اندکی تأمل و تفکر کرده و بدانید دانایی شما می‌تواند ما را در این جنگ شناختی کمک کند، این دانایی خلاقانه فضای متفاوتی را برای شما فراهم می‌کند و به برداشت از جامعه و از آنچه که در فضای ترکیبی و جنگ شناختی دشمن دارد فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: سومین طلاب استعداد برتر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در فاصله زمانی یک و نیم ساله برگزار می شود. خوشبختانه در این مدت ۹ دوره «ناب» برگزار شده است.

خانم متولیان افزود: برگزاری کارگاه ها و دوره های تخصصی از جمله فعالیت های معاونت پژوهش ویژه طلاب نخبه است. امروزه نیازمند افزایش نیروی انسانی در حوزه طلاب نخبه حوزوی برای حضور گسترده تر در عرصه جنگ شناختی است.

وی بیان کرد: پس از شناسایی طلاب برتر برنامه ۵ ساله ای برای پرورش این استعدادها در عرصه های مختلف تدوین شده است.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در پایان گفت: خوشبختانه حرکت جدی برای ایجاد زیرساخت های ورود طلاب نخبه در عرصه های ملی و بین المللی کنشگری علمی و تبلیغی و تحقیقی فراهم شده است که یکی از آنها شکل گیری کانون طلاب نخبه است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم فاطمه کبری متولیان، معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سومین گردهمایی استعدادهای برتر که امروز پنجشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۳ در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در حال برگزاری است، در  ابتدای سخنان خود با اشاره به نقش نخبگان در مواجهه با زیست معاصر، گفت: ما امروز در دنیایی قرار دادیم که فضای متفاوتی در مفاهیم نقش ها و مصداق ها و عملکردها ایجاد شده است، زیست دنیای معاصر مدل و پسامدل اقتضائات لوازم و بایسته‌هایی دارد که حتی خصوصی‌ترین عرصه زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ما باید برای این زندگی و این زیست، نقشه وبرنامه آگاهانه و مشخصی با آموزه‌های معرفتی دین مبین اسلام داشته باشیم.

سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا

وی گفت: همه می‌دانیم امروز دشمن در یک طراحی متفاوت و یک نقشه متفاوت سالهاست جنگ را آغاز کرده که این جنگ قوه شناخت عموم مردم را مورد مواجهه قرار می‌دهد. در حقیقت هدف دشمن در جنگ شناختی یا جنگ ترکیبی این است که قوه ادراکی عموم مردم علی الخصوص نخبگان آن جامعه را مورد هدف قرار داده و تردیدهایی در این قوه را ایجاد و نیازهایی را ایجاد کند و بلافاصله متناسب با نیازهایی که در ذهن افراد ایجاد کرده، نقشه و مدل زندگی و مدل زیست زندگی را در اختیار او قرار بدهد که ماحصل این تغییر علی القاعده تغییر در هنجارها، ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و تغییر در رفتارهاست.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران افزود: آنچه که دشمن امروز مورد هدف قرار داده تغییر در پندار و نگرش من و شماست که اگر خدای نکرده آن پندار تغییر کند یا آن نگرش متفاوت شود خود به خود رفتار و عملکرد و گفتار ما متفاوت می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش متفاوت طلاب استعداد برتر گفت: امروز طلاب استعداد برتر یا در حال تحصیل یا فارغ از تحصیل در نقش‌های متفاوتی حاضرند، پس مخاطبینی دارند که یا به لحاظ عملکردی یا به لحاظ خانوادگی یا به لحاظ اجتماعی کنار آنها قرار گرفته‌اند. قوه ادراک مخاطبین ما امروز در این جنگ شناختی مورد حمله و هجمه قرار گرفته و نیازهایی دارند که شاید نیازهایشان با نیازهای ما در همین سن و سال یا نیازهای مادران و خواهران ما و سایر اطرافیان ما کاملا متفاوت است. شبهات‌ها، سؤال‌ها، پاسخ ها و مدل متفاوت حیات و زیست متفاوتی دارند.

خانم متولیان تأکید کرد: ما امروز به عنوان طلاب استعداد برتر و نخبگان حوزه‌های علمیه فراتر از آنچه که آموخته‌ایم امروز نقش داریم . ما به واسطه نعمتی که خداوند تعالی در اختیارمان گذاشته و مراحل متفاوت شناسایی را عبور کردیم و به عنوان استعداد برتر در عرصه‌های متفاوت قرار گرفته‌ایم، این وظیفه را داریم که هرچه بیشتر این جنگ شناختی را بشناسیم، اقتضائات و الزامات و ویژگی‌های مخاطبینمان را بشناسیم و در مواجهه با آنها، مدل متفاوت زیستی را که به خلاف دشمن است و اعتنا بر آموزه‌های دین مبین اسلام دارد را ارائه کنیم.

وی با اشاره به جنگ شناختی گفت: در این جنگ مهم مدیریت ادراک است و باید روی واژگان خاص مدل زیستی و شناختی کار کنیم. متأسفانه در جنگ شناختی برخلاف جنگ فیزیکی، مشخص نیست چه کسانی درگیر آن شده‌اند و چه کسانی احیاناً ادراکشان را به دست دشمن سپرده‌اند و  زمانی مشخص می‌شود که ما رفتار، گفتار و عملکردشان را می‌بینیم؛ پس آنچه که برای حوزه‌های علمیه و نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه مهم است،  مطالعات عمیق‌تری  است که باید در این عرصه داشت و بر اساس مطالعات عمیق‌تر شاخص‌های رفتاری و گونه‌های رفتاری را بشناسند و کنار یکدیگر نهضت متفاوتی را ایجاد کنیم.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران افزود: رهبر معظم انقلاب در دیداری که ۱۱ مهر سال جاری با نخبگان و استعدادهای برتر در سراسر کشور داشتن فرمودند خیزش جدیدی را احتیاج داریم، یک نهضت جدید علمی متناسب با آنچه که در دنیا اتفاق افتاده صورت گیرد. ایشان خطاب به استعدادهای برتر و نخبگان در عرصه‌های مختلف حوزوی و دانشگاهی فرمودند شما باید دنبال خیزش علمی باشید. این جهاد شماست. ما دشمن داریم و ما با تفوق علمی می‌توانیم بر دشمن فائق آمده و پیروز شویم.

وی گفت: این جنگ یک جنگ تکامل یافته‌تر، پیشرفته‌تر، عمیق‌تر و وسیع‌تری است که در حوزه روان انسان‌ها و ادراک انسان‌ها تمرکز پیدا می‌کند و یک زیرساخت رسانه‌ای نوینی دارد.

خانم متولیان افزود: رفت و برگشت ها، کنش ها، کنشگری ها و واکنش ها در فضای رسانه ای نوین از ابزاری است که دشمن از آن‌ها بهره میگیرد، ما نیز بی تردید اگر ما بخواهیم در جایگاه استعداد برتر، راهبری علمی و معرفتی جامعه را عهده‌دار باشیم نیازمند این هستیم در این فضای رسانه‌ای مؤلفه‌های جنگ و عملکرد خودمان را در این قالب‌های پیچیده و متنوع و جذاب دشمن فراهم کرده و به خوبی شناسایی کنیم.

وی گفت: شناسایی که به شکل دقیق از آزمون‌های علمی و مصاحبه ها اتفاق می‌افتد، طلاب را به مرحله دانایی خلاقانه می‌رساند. این دانایی خلاقانه فراتر از وضعیت عموم آموزشی پژوهشی و فرهنگی تبلیغی است و امروز جز یکی از مهمترین وظایف طلاب استعداد برتر است.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران افزود: طلاب باید درباره این دانایی خلاقانه اندکی تأمل و تفکر کرده و بدانید دانایی شما می‌تواند ما را در این جنگ شناختی کمک کند، این دانایی خلاقانه فضای متفاوتی را برای شما فراهم می‌کند و به برداشت از جامعه و از آنچه که در فضای ترکیبی و جنگ شناختی دشمن دارد فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: سومین طلاب استعداد برتر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در فاصله زمانی یک و نیم ساله برگزار می شود. خوشبختانه در این مدت ۹ دوره «ناب» برگزار شده است.

خانم متولیان افزود: برگزاری کارگاه ها و دوره های تخصصی از جمله فعالیت های معاونت پژوهش ویژه طلاب نخبه است. امروزه نیازمند افزایش نیروی انسانی در حوزه طلاب نخبه حوزوی برای حضور گسترده تر در عرصه جنگ شناختی است.

وی بیان کرد: پس از شناسایی طلاب برتر برنامه ۵ ساله ای برای پرورش این استعدادها در عرصه های مختلف تدوین شده است.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در پایان گفت: خوشبختانه حرکت جدی برای ایجاد زیرساخت های ورود طلاب نخبه در عرصه های ملی و بین المللی کنشگری علمی و تبلیغی و تحقیقی فراهم شده است که یکی از آنها شکل گیری کانون طلاب نخبه است.