شناسهٔ خبر: 69976762 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

مدیرعامل بانک سینا در یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت تشریح کرد:

توسعه بانکداری اجتماعی هوشمند مبتنی بر شبکه بانکداری عامل

مدیرعامل بانک سینا در یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت، گفت: بانک سینا مدل جدید توسعه بانکداری اجتماعی هوشمند را با هدف افزایش دسترسی به خدمات مالی در مناطق کمتر توسعه‌یافته اجرایی می‌کند.

صاحب‌خبر -

دکترعلی ابدالی افزود: این مدل بر استفاده از فناوری‌های هوشمند و شبکه‌های بانکداری عامل تأکید دارد به نحوی که عامل‌های محلی و مدنی با بهره‌گیری از پلتفرم‌های هوشمند به عنوان پل ارتباطی بین بانک و جامعه هدف(جمعیت محروم از خدمات بانکی) عمل می‌کند.

دکتر ابدالی تصریح کرد: در این مدل با بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال و تحلیل داده‌ها، خدمات بانکی متناسب با الگوهای رفتاری مشتری محلی و نیاز مشتریان محلی تعریف و تنظیم می‌شود و شکاف بین بانک و جمعیت فاقد دسترسی به خدمات مالی مناسب را کاهش می‌دهد.
مدیرعامل بانک سینا عنوان کرد: این مدل از یک سو هزینه‌های بانک را برای گسترش خدمات کاهش می‌دهد و از سوی دیگر به مردم مناطق محروم کمک می‌کند تا با استفاده از پلتفرم هوشمند بدون نیاز به حضور در شعب و اتلاف وقت، به خدمات بانکی دسترسی یابند.

دکتر ابدالی در ادامه افزود: در کنار این اقدامات، پلتفرم بازارگاه هوشمند کسب‌وکار در اکوسیستم بانکداری اجتماعی هوشمند از سوی این بانک پیش‌بینی شده است که از یک سو امکان خرید و فروش کالاهای تولید شده را برای کسب‌وکارها و کارآفرینان خرد و خانگی و محلی به ویژه در مناطق محروم فراهم می‌کند و از سوی دیگر با تحلیل داده‌های ناشی از تقاضاهای شناسایی‌شده، امکان ارزیابی کسب‌وکارها و اعتبارسنجی و اعطای اعتبار فراهم می‌شود.

مدیرعامل بانک سینا یادآور شد: اجرای این مدل از توسعه بانکداری اجتماعی از منظر سازمانی باعث افزایش تعداد مشتریان، گسترش بازارها و نهایتا سودآوری در بانک می‌شود و از منظر کلان و ملی باعث محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی و توسعه اقتصادهای محلی می‌شود.

گفتنی است یازدهمین همایش بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت طی روزهای ۵ و ۶ آذرماه جاری در تهران برگزار شد.