به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، بهرام سرمست همراه با جمعی از مدیران کل استان با حضور در محل اجرای قطعه ۶ آزادراه تبریز - ارومیه، روند اجرای این طرح را پیگیری کرد و در نشست با پیمانکار و مجری طرح از مشکلات پیش رو برای پیشرفت و اتمام قطعه ۶ آزادراه تبریز - ارومیه آگاه شد.
وی بر ضرورت رفع این موانع و مشکلات با هماهنگی هر چه بیشتر شهردار تبریز، مدیران کل حوزههای مختلفِ راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، صمت، منابع طبیعی، جهادکشاورزی، محیط زیست و دیگر مسئولان تاکید کرد و ادامه داد: برخی ناهماهنگیها بین مسئولان استان موجب بروز مشکلات در روند اجرای آن از جمله تملک و آزادسازی زمین ها، ویلاهای ساخته شده در مسیر و حریم مصوب آزادراه در کیلومتر ۱۷ تا ۲۸ و همچنین صدور نا به جای مجوز بهره برداری معدن به اشخاص ثالث بر روی محورِ مصوب شده است.
سرمست اظهار کرد: مسئولان مرتبط با این طرح، یک هفته مهلت دارند به اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود، گزارش ارائه دهند تا هر چه سریعتر مشکلات پیش رو در پیشبرد این طرح مرتفع شود چرا که این آزادراه به منظور ایجاد مسیری مناسب میان مراکز استانهای آذربایجان شرقی و غربی و ایجاد کریدور شرق به غرب از تهران تا مرز بازرگان احداث میشود.
قطعه ۶ آزادراه ارومیه _ تبریز به طول ۲۸ کیلومتر که ابتدای آن از تقاطع دیزل آباد در انتهای کمربندی غرب تبریز و انتهای آن پس از تقاطع آزادراه تبریز - زنجان و سه راهی اهر به جاده قدیم تبریز - زنجان خواهد بود، به عنوان کمربندی جنوبی تبریز عمل خواهد کرد و آزادراههای تبریز- زنجان، تبریز- بازرگان و تبریز- ارومیه را به یکدیگر متصل میکند.
تکمیل شبکه آزادراهی در محدوده شهر تبریز، جلوگیری از ورود ترافیک برون شهری و گذری به بزرگراه شهید کسایی و کاهش ترافیک، جذب ترافیک از سه راهی اهر به منظور کاهش ترافیک اهر از داخل شهر تبریز، جلوگیری از ورود وسائل نقلیه سنگین به داخل شهر تبریز و کاهش مسیر و افزایش سرعت از جمله مزایای بهرهبرداری از قطعه ۶ آزادراه تبریز - ارومیه است.
از آغاز اجرای این قطعه (اواخر خرداد ۹۸) تاکنون ۱۴ کیلومتر از زمینهای قرارگرفته در مسیر اجرای طرح تملک و ازاد سازی شده و با همت پیمانکار و مجری طرح به عنوان سرمایه گذار، مرحله اولِ آن ۷۰ درصد و مجموع طرح هم ۳۵ درصد پیشرفت کرده است.