به گزارش خبرگزاری حوزه، حجتالاسلام جوانی، مدیر کل اداره مطالعات و مهندسی فرهنگی مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران کشور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با مدیران و معاونین فرهنگی مدارس علمیه استان دیدار کرد.
وی در بخش اول سخنانش تولید محتوا را اصلیترین اهداف برنامههای ۵ ساله دانست و طراحی نظام فرهنگی و تبلیغی، اطلس فرهنگی و تبلیغی، و نمایش وضعیت فرهنگی تمامی استانها، و شهرستانها، در ابعاد مختلف و ارگانهای مختلف آن استان، مطالعات حجاب و عفاف، تدبیر برنامههای فرهنگی در استانها از طریق آموزشهای آیندهپژوهی و رصد، و جهتدهی مطلوب در همه زمانها، و پیشگیری از جنگ نرم دشمن، برنامهریزی رصد فرهنگی استانها پیرامون موضوعات خاص و سنجش میدانی با ارسال پرسشنامه، طراحی الگوی فرهنگسازی در سال ۱۴۰۳ با عنوان مبلغ موفق، و معرفی مبلغ برتر، و استخراج الگوهای مبلغ موفق، نیازسنجی فرهنگی ناظر به موضوعات مختلف فرهنگی تبلیغی مورد نیاز استانها، درنظر گرفتن مطالعات تربیتی در بخش فرهنگی را بعنوان مهمترین زیر ساختهای درحال بررسی و اقدام عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت ابعاد مهم فرهنگی و تبلیغی باید اداره کل مطالعات و مهندسی فرهنگی در خدمت تبلیغ باشد.
حجتالاسلام جوانی، بخش دوم سخنان خود را به بحث آموزش مبلغان اختصاص داد و ایجاد زیرساختهای اولیه که ۵۰ درصد صورت پذیرفته است را پیش نیاز مبحث تبلیغ دانست.
وی نظرسنجی در استان چهارمحال و بختیاری را بسیار خوب ارزیابی کرد و در این مورد اشاره کرد که ظرفیت خوبی برای توانمندسازی مبلغات وجود دارد.
این مدیر کل در ادامه افزود: قرارگاههای فرهنگی و تشکلها و گروههای تبلیغی مهمترین بُعد تبلیغی یک مدرسه علمیه میباشد و مدارس قرارگاهی، در بافت شهر و منطقه پیرامونی خود تأثیر گذارتر هستند و بسان یک موجود زنده در زندگی افراد و مخصوصاً نوجوانان و دختران و بانوان تأثیر میگذارند.
وی حوزههای علمیه را مانند مساجد دانست که باید قرارگاه و پناهگاه مردم حتی در ساعات غیر آموزشی باشند.
حجتالاسلام جوانی، غنی سازی قرار گاههای فرهنگی مساجد و آموزش و پرورش را با برنامههای فرهنگی، هنری و ورزشی، بویژه جلسات روضه خانگی در هیئات و ایام فاطمیه و ایجاد پناهگاه تربیت معنوی برای بانوان از هر قشری بصورت غیر مستقیم و با برخورد صحیح را طعم دینداری به مخاطب چشاندن، دانست.
حجتالاسلام جوانی در پایان تأکید کرد: کار فرهنگی نرم و غیر مستقیم، عالمانه، متفکرانه و حکیمانه است.