به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، هاشم کارگر؛ معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور تأکید کرد که ارائه خدمات هویتی به ایرانیان خارج از کشور با هدف تسهیل و تسریع این خدمات گسترش یافته است تا هموطنان در هر نقطه از دنیا بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن به خدمات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.
کارگر با اشاره به پیشرفتهای اخیر در این حوزه گفت: سامانه اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در 45 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران راهاندازی شده و خدمات هویتی به ایرانیان خارج از کشور ارائه میدهد.
وی یادآور شد که پیش از این، ایرانیان مقیم خارج برای دریافت مدارک هویتی خود، ناچار به حضور در کشور یا مراجعه به کنسولگریهای خاص بودند که فرآیند ارسال و دریافت مدارک از ایران باعث نارضایتی بسیاری از هموطنان میشد.
معاون وزیر کشور افزود: اکنون با همکاری وزارت امور خارجه و استفاده از ظرفیت ارتباط الکترونیک بین دستگاهی، کنسولگریها با سازمان ثبت احوال کشور متصل شدهاند و در بیش از 130 نمایندگی خارجی، خدمات هویتی بهصورت کامل ارائه میشود.
کارگر همچنین به راهاندازی سامانههای جدید اشاره کرد و گفت: طی یک سال اخیر، سامانه دریافت الکترونیک درخواست کارت هوشمند ملی در 45 نمایندگی فعال شده و وبسرویسهای دریافت اسناد ولادت، وفات، ازدواج و طلاق و درخواست صدور شناسنامه مجدد در کنسولگریها راهاندازی شدهاند. به این ترتیب، تمامی درخواستها بهصورت الکترونیک به سازمان ثبت احوال ارسال و خدمات در کوتاهترین زمان ممکن ارائه میشود.
اقتصادنیوز: وزیر اسبق ارتباطات گفت: به ظاهر برای توسعه الکترونیک، کارت ملی کاغذی را به هوشمند تبدیل کردیم اما کارآیی چندانی ندارد و بعضا سوژه طنز در فضای مجازی شده است.