شناسهٔ خبر: 69767913 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

گواهی اسقاط؛ ۳۵میلیون تومان

تسنیم:‌ در طرح اسقاط خودرو فقط قیمت لاشه خودرو به مشتریان پرداخت می‌شود و چنانچه فرد بخواهد از شرکت خودروساز خودرویی خریداری کند متناسب با گواهی‌های صادره می‌تواند آن مبالغ را از خودروی خریداری‌شده کسر و مابقی را به خودروسازان پرداخت کند.

صاحب‌خبر -

براساس اطلاعیه ستاد نوسازیِ ناوگانِ حمل‌و‌نقل پذیرفته‌شدگان طرح‌های جایگزینی دو خودروساز که پیامک دریافت کرده‌اند و هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند فقط تا ۲۴ آبان مهلت داشتند با مراجعه به سامانه ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل به ‌نشانی nnhk.ir ضمن ثبت‌نام به مراکز اسقاط مراجعه کنند. البته در صورتی که متقاضیان در مهلت مقرر به مراکز اسقاط مراجعه نکنند، به‌منزله انصراف قطعی از طرح است و اولویت آنان حذف می‌شود و متقاضیان فهرست رزرو (ذخیره) جایگزین خواهند شد.

به گفته رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده، نپذیرفتن متقاضی از سوی مراکز اسقاط در این بازه تخلف است و متقاضیان در صورت مشاهده می‌توانند شکایت خود را به انجمن صنفی مراکز اسقاط منعکس کنند.  سالاریه، رئیس ستاد نوسازیِ ناوگانِ حمل‌و‌نقل و اسقاط خودرو‌های فرسوده،  تاکید کرده است: هر خودروی فرسوده یک تا سه گواهی دریافت می‌کند. هر گواهی ۳۵میلیون تومان است و مراکز اسقاط حدود ۱۰درصد بابت حق‌العمل کم می‌کنند و بقیه را در کمترین زمان باید پرداخت کنند.  بررسی‌ها نشان می‌دهد در طرح اسقاط خودرو فقط قیمت لاشه خودرو به مشتریان پرداخت می‌شود و چنانچه فرد بخواهد از شرکت خودروساز خودرویی خریداری کند، متناسب با گواهی‌های صادرشده می‌تواند آن مبالغ را از خودروی خریداری‌شده کسر و مابقی را به خودروسازان پرداخت کند.

برای هر یک از انواع خودروها نظیر تاکسی، سواری شخصی، سواری دولتی، مینی‌بوس، کامیون و غیره، یک سن فرسودگی مشخص در نظر گرفته شده است. اگر خودرو به این سن فرسودگی برسد و امکان دریافت گواهی معاینه فنی برای آن وجود نداشته باشد، به عنوان خودروی فرسوده شناخته می‌شود و باید به گونه‌ای اسقاط شود که امکان استفاده مجدد در چرخه حمل‌و‌نقل برای آن وجود نداشته باشد.