بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران جدول تفکیکی آمار هفت ماهه شکایت مکتوب از شرکت های بیمه ای را برای بهره برداری عموم منتشر کرد که بر اساس آن، در این مدت سه هزار و ۴۱۴ شکایت مکتوب از ۳۲ شرکت بیمه ای فعال در ایران به ثبت رسید.
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران جدول تفکیکی آمار هفت ماهه شکایت مکتوب از شرکت های بیمه ای را برای بهره برداری عموم منتشر کرد که بر اساس آن، در این مدت سه هزار و ۴۱۴ شکایت مکتوب از ۳۲ شرکت بیمه ای فعال در ایران به ثبت رسید.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این آمار در چهار جدول جداگانه شامل « آمار کل شکایات »، « درمان »، « ثالث » و « بدنه » نشان می دهد از بین ۲ هزار و ۸۸۰ شکایت رسیدگی شده، حدود ۶۷ درصد شکایات وارد بوده است چرا که یک هزار و ۹۲۹ شکایت، وارد تشخیص داده شده است ضمن اینکه ۵۳۴ شکایت همچنان در مرحله رسیدگی قرار دارد.
در آمار ارایه شده به گستردگی بیمه شدگان به تفکیک شرکت های بیمه ای اشاره ای نشده است؛ بنابراین نمی توان با قطعیت درصد رضایتمندی مردم با توجه به گستردگی هر شرکت بیمه ای را مورد بررسی قرار داد؛ با این وجود از اطلاعات ارایه شده می توان دریافت که بیمه های «دانا» با ۶۲۱، «ایران» با ۴۰۹ و «آرمان» با ۴۰۵ مورد شکایت ثبت شده در راس و بیمه های «فردا»، «مفید» و «هامرز» هر کدام با یک مورد شکایت مکتوب در انتهای فهرست ۳۲ شرکت بیمه ای بابت شکایت مکتوب مردمی قرار دارند.
در بخش درمان، در طول هفت ماه گذشته ۶۶۱ شکایت مکتوب ثبت شده است که ۵۴۸ شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۳۳۸ شکایت وارد بوده است؛ بنابراین در این بخش نیز ۶۱.۶۷ درصد شکایت ها وارد بوده است.
در بخش بیمه شخص ثالث، در طول هفت ماه گذشته یک هزار و ۵۱۹ شکایت مکتوب ثبت شده است که یک هزار و ۳۱۷ شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۹۹۵ شکایت وارد بوده است؛ بنابراین در این بخش نیز ۷۵.۵ درصد شکایت ها وارد بوده است.
در بخش بیمه بدنه اتومبیل، در طول هفت ماه گذشته ۶۹۷ شکایت مکتوب ثبت شده است که ۵۹۷ شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۳۹۰ شکایت وارد بوده است بنابراین در این بخش نیز ۶۵.۳ درصد شکایت ها وارد بوده است.