شناسهٔ خبر: 68917510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه القائم شهر محلات:

تقویت فرهنگ شهادت طلبی در جامعه از برکات شهادت سیدحسن نصرالله است

محلات- مدیر حوزه علمیه القائم شهر محلات گفت: تقویت فرهنگ شهادت طلبی در جامعه از برکات شهادت سیدحسن نصرالله است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن حاج رضایی در آئین بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله که شامگاه یکشنبه در محلات برگزار شد، با اشاره به دو پیام اخیر مقام معظم رهبری، اظهار کرد: شهید نصرالله مانند جد بزرگوار خود حضرت امیرالمومنین عاشق شهادت بود. افرادی چون وی انتظار شهادت را می‌کشند.

وی با اشاره به اشتیاق اولیا الهی برای شهادت، ادامه داد: برخی در جامعه اسلامی با صحبت کفرآمیز، شهادت را از دست رفتن عمر می‌دانند که قرآن به شدت با این تفکر مقابله می‌کند بلکه شهادت را نه تنها کاهش عمر، بلکه نوعی انتخاب مرگ می‌داند.

وی با اشاره به زندگی و شهادت با برکت سیدحسن نصرالله در کلام رهبری، افزود: چقدر زیباست که زندگی یک انسان اینگونه باشد و دشمن را از پای در آورد و در هیچ جای تاریخ تشیع عالمی که اینگونه رو در رو و از نزدیک در برابر یهود بایستد و با او مبارزه کند نداشتیم.


حجت الاسلام حاج رضایی، تقویت فرهنگ شهادت طلبی در جامعه را از برکات شهادت سیدحسن نصرالله دانست و تصریح کرد: شهادت سیدحسن نصرالله شمار شهادت طلبان را افزایش می‌دهد و موجی از شهادت طلبی در میان جوانان را در امت اسلامی به وجود آورده و جامعه را تقویت می‌کند و باید اذعان کرد که دشمن به دنبال تضعیف این فرهنگ است.

وی گفت: با شهادت سیدحسن نصرالله زشتی سازش در برابر دشمن به طور کامل روشن شد و کسی نباید از سازش با دشمن صحبت کند و بزرگترین شعار پس از شهادت سید حسن نصرالله باید مرگ بر سازش باشد و چنانچه شعار مسئولان جامعه اسلامی اینگونه نباشد، در قعر جهنم جای خواهند داشت.

وی اظهار کرد: ۴۵ سال است که امامین انقلاب و شهدا خون دل می‌خورند که اسرائیل نه تنها کشور نیست بلکه یک باند جنایتکار، یک پایگاه نظامی عده‌ای اراذل و اوباش است و سازمان‌های بین‌المللی نیز ایجاد شده تا کشورهای جهان سومی را تحت کنترل خود در بیاورند.

حاج رضایی ادامه داد: به فرموده قرآن، مهم‌ترین ویژگی سازش‌کاران، ترساندن جامعه از دشمن و جنگ است و سایه جنگ را شهید سلیمانی، شهدای امنیت، دفاع مقدس و مدافع حرم از کشور برطرف کردند.

وی افزود: در فرهنگ اسلامی سازشکاران با سامری مقایسه شده‌اند و پیامبر نیز شعار سامری قوم خود را 《نه به جنگ》 می‌داند و در مورد برجام نیز هشت سال وضعیت کشور را به برجام گره زدند.

وی دشمن‌شناسی را از برکات شهادت سید حسن نصرالله دانست و تصریح کرد: یکی از باورهای سخت نسبت به دشمن، میزان خباثت و پستی آنان است بسیاری افراد باور ندارند دشمن چقدر به خون ما تشنه است و کثیف‌ترین اقدامات را برای نابودی ما انجام می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه القائم محلات با اشاره به نفرت دشمن از ما گفت: دشمن ۸۵ بمب یک تنی را برای شهادت سید حسن نصرالله به کار گرفت که اگرچه بخشی از آن برای تخریب بود اما بخش دیگری از آن به خاطر کینه و نفرت از او بود همانگونه که برای شهادت حاج قاسم نیز اینگونه رفتار کردند.

وی تکثیر سید حسن نصرالله را از دیگر برکات شهادت وی دانست و اظهار کرد: حزب‌الله لبنان سال ۱۳۶۱ و در زمانی در لبنان تأسیس شد که شیعیان یکدیگر را می‌کشتند و شیعه و سنی به جان هم افتاده بودند و در ابتدای شکل‌گیری هیچ امکاناتی نداشت اما در طول دوران دبیرکلی سید حسن نصرالله، حزب‌الله به جایگاه مقتدر کنونی رسید.

حاج رضایی با اشاره به اینکه خداوند همیشه یاریگر مسلمانان بوده و در زمان جنگ تحمیلی و آزادسازی خرمشهر نیز این موضوع به خوبی مشهود شد و باید با اقدام عملی و نه تنها با حرف، جبهه مقاومت را یاری کرد.

نظر شما