شناسهٔ خبر: 68916133 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رفسنجان از روند فصل گذشته دور شد

پاییز سرنوشت ساز برای محرم نویدکیا

رفسنجان از روند فصل گذشته دور شد محرم نویدکیا سرمربی تیم مس رفسنجان که تا اینجای فصل نتوانسته عملکرد خوبی از خود نشان بدهد ، بنظر می‌رسد در بازی های پیش رو کار سختی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، وقتی اواسط لیگ بیست‌و‌سوم، محرم نویدکیا پس از دو سال و اندی دوری از این لیگ به سرمربیگری مس رفسنجان منصوب و جانشین ساکت الهامی شد، به‌خوبی توانست این تیم بحران‌زده را از نو جمع کند. محرم البته مسی‌ها را به رتبه‌ای شامخ نرساند اما با تحمل فقط سه باخت در 16 دیداری که روی نیمکت این تیم نشست، خطر سقوط به دسته‌ای پایین‌تر را به کلی منتفی ساخت و با کسب رتبه دهم اوقات بهتری را برای این تیم کرمانی در لیگ بیست‌و‌چهارم نوید داد.

نویدکیا حتی رفسنجانی‌ها را تا فینال جام حذفی هم بالا برد و در این مرحله فقط تسلیم سپاهان پرمهره شد. با این حال مس رفسنجان در لیگ امسال چنگی به دل نزده و در پنج بازی برگزار کرده خود فقط یک‌بار به پیروزی رسیده و دو شکست و دو تساوی، دیگر نتایج حاصله این تیم بوده است. استقرار در رده دوازدهم جدول محصول این نتایج بوده و اگرچه مس در صورت فتح یک بازی عقب‌افتاده‌اش می‌تواند چهار تا پنج پله ارتقا یابد اما تیم رفسنجانی نتوانسته به لحاظ فنی به سطوحی برسد که بازی‌های فصل گذشته این تیم نوید آن را داده بود.

 

مس بازنده معادلات پیش‌فصل نبوده است

بخشی از کاستی‌های مس رفسنجان، از مشکلات قضایی و حقوقی‌ای ناشی می‌شد که این تیم در فصل گذشته با آن روبه‌رو گشت و پرونده‌هایی را علیه این تیم در محاکم مفتوح کرد اما تا آنجا که به روال معمول کارهای فنی این تیم مربوط می‌شد و در امر جذب نفرات موردنظر و خرید و فروش بازیکنان، کارهای موردنیاز و آنچه مد‌نظر محرم بود، کم و بیش انجام پذیرفت. مس در ایام پیش‌فصل، امثال بهنام برزای، علی شجاعی، عیسی مرادی، فرشید اسماعیلی، محمد علی‌نژاد و مهدی شریفی را جذب خود کرد و دو بازیکن خارجی با نام‌های رونی اوا وانکوای و سباستین اسپاهیو را هم به جمع نفراتش افزود. مس البته نظایر داود نوشی صوفیانی، رامتین سلیمان‌زاده، سجاد شهباززاده، محمدمهدی محبی و مهدی ترکمان را از دست داد اما وقتی ترازویی بین نفرات آمده و رفته برقرار شود، به نظر نمی‌رسد که محرم بازنده معادلات بوده باشد.

 

تدارک برای یک پاییز سخت و سرد

با این وجود تیم کرمانی امسال ارائه‌گر بازی‌هایی بوده که نه تداوم لازم را داشته و نه به‌طور ذاتی در چهارچوب توان نفرات این تیم هست و پتانسیل آن در مس وجود دارد. مسی‌ها روز جمعه گذشته در هفته ششم لیگ برتر با نتیجه 1-0 به چادرملو که تا قبل از این بازی وضع خوبی در جدول نداشت، باختند و تک‌ بردشان در هفته سوم مقابل آلومینیوم اراک بوده است که همچون آنها در نیمه پایینی جدول قرار دارد.

برای قضاوت در‌ مورد مس و تخمین سرنوشتش در لیگ بیست‌و‌چهارم هنوز بسیار زود است و باید صبر کرد  تحولات بعدی را دید اما محرم که تنها سابقه سرمربیگری قبلی‌اش در لیگ برتر به دو سال هدایت سپاهان تیم پیشین وی و به سه – چهار سال پیش برمی‌گردد، باید هرچه زودتر برای روزهای سخت‌تر بعدی تدارک ببیند و تیم خود را مهیای نبردهای سنگین‌تری کند که در راه است.

به سبب تعدد بازی‌های لیگ و برگزاری فشرده و هر چهار – پنج روز یک‌بار این مسابقات، سرمربی مس باید برنامه‌هایی را بریزد و اجرایی کند که برای چنین ایام دشواری کاربرد دارد و می‌تواند موجب ثبت نتایج موردنظر در شرایط کنونی شود. پاییزی که از راه رسیده و زمین‌های ناهموار و کم‌کیفیتی که با آمدن سرما خشک‌تر و آسیب‌رسان‌تر می‌شوند، می‌طلبد که تدارکاتی ویژه این ایام دیده شود و به اجرا درآید.

محرم که مربی متین و منصفی است البته این نکات را به‌خوبی می‌داند اما تا زمانی که نتواند تیمش را در مسیر ارائه بازی‌هایی باکیفیت و هماهنگ قرار دهد و هنر کسب نتیجه را هم ضمیمه کارش کند، به مقصد نخواهد رسید و دردسرهای او و تیمش ادامه خواهد یافت. تیمی که تا همین حالا هم در ازای چهار گل خورده فقط سه گل در پنج بازی خود به ثمر رسانده و نتوانسته است در امر تهاجم همانی باشد که در توانش هست و از آن انتظار می‌رود.

 

انتهای پیام/

نظر شما