شناسهٔ خبر: 68915594 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

سند تک برگ

جزئیات حذف سندهای تک برگ +فیلم

طبق قانون جدید سندهای تک برگ خذف شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز: حذف سند تک برگ قانونی است که به تازگی اجرا شده است. 

چندی پیش حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در محل مرکز پایش هوشمند خدمات دیجیتال ثبتی سازمان ثبت، گفته بود سند الکترونیک یک تحول و انقلابی در حوزه ثبتی است و اسناد الکترونیک با مدیریت و ابتکار معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت این کار انجام شد و ۹ شرکت دانش‌بنیان شبانه‌روز فعالیت کردند تا این سند الکترونیک را آماده کنند.

به گفته بابایی ایران جزو معدود کشور‌هایی شد که دارای این فناوری در حوزه اسناد الکترونیک است و فقط ۱۰ کشور موفق شده‌اند در حوزه اسناد به این شکل عمل کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد از ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمام اسناد استان البرز به‌صورت الکترونیک صادر شده است.

همچنین ستار هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت نیز ضمن ارائه آخرین دستاورد‌های سکوی خدمات دیجیتال ثبتی، اظهار کرد: پس از یک تلاش بی‌وقفه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شاهد به بار نشستن سند الکترونیکی با استفاده از آخرین دستاورد‌های فناورانه بشری هستیم.

بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک درجلسه شورای عالی قوه قضاییه روز دوشنبه (۲۱ خرداد ۱۴۰۳) اعلام کرد که از ابتدای هفته قوه قضاییه (آغاز تیرماه)، تمام اسناد صادره از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک به صورت الکترونیکی و دارای کد امنیتی خواهند بود؛ بدین معنا که از آن زمان به بعد، دیگر سند تک برگ به متقاضیان ارائه نخواهد شد؛ با این اقدام، عملاً بحث جعل سند نیز منتفی خواهد شد.

نظر شما