شناسهٔ خبر: 68914878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار بندرعباس: فرماندار بندرعباس:

پرونده‌های تخلفات شهرداری بندرعباس در حال بررسی است

فرماندار بندرعباس گفت: هیات بازرسی استانداری به موضوع شهرداری بندرعباس ورود کرده و پرونده‌های تخلفات متعدد در حال بررسی است.

صاحب‌خبر -

حبیب بهادری فرماندار بندرعباس روز یکشنبه در صحن علنی نشست فوق العاده شورای شهر بندرعباس افزود:این تخلفات منطقه به منطقه در حال بررسی است و بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: اگر اجازه داشتم به عنوان عضو هیات رسیدگی به تخلفات زیرمجموعه‌های وزارت کشور در استان جزییات پرونده‌ها را بازگو می‌کردم، اما در شرایط کنونی چنین کاری را به صلاح نمی‌دانم، اما در موقع مناسب حتما این کار در بستر قانونی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به حاشیه‌های جدید به وجود آمده در شورا (ترک نشست‌های شورا طی جلسات اخیر از سوی پنج عضو از ۱۱عضو) تصریح کرد: باید اجازه داد مسائل شهرداری در بستر قانونی پیگیری و حل و فصل شود و به تعطیلی کشاندن شورا راهکار درستی نیست.

بهادری ادامه داد: واقعیت این است که امور شهروندان به واسطه این حاشیه‌ها مختل و امور شهری قفل شده است.

فرماندار بندرعباس خاطرنشان کرد: حفظ حرمت افراد چه در شورا و چه در نهاد شهرداری یک ضرورت است و رسانه‌ها نیز باید بدون سوگیری حقیقت را به مردم منتقل کرده و در این حوزه‌ها مطالبه گر باشند.

پس از سخنان فرماندار و درحالی که وی خواستار ورود به دستور کار‌های اصلی شورا بود، جلسه به دلیل اعتراض برخی اعضا دچار تنش شد.

اسماعیل بواشه یکی از اعضای شورا با اعتراض شدید به سخنان فرماندار گفت: پنج عضو سوالات خود از شهردار را به رییس شورا داده اند و هنوز رییس شورا آنها را به شهردار نداده و پاسخی هم داده نشده است و در این شرایط به دلیل بی اعتمادی به شهرداری نمی‌توان درباره درخواست‌های آن از شورا تصمیم گیری کرد.

هرچند بواشه به عنوان اعتراض صحن شورا را ترک کرد، اما شورا وارد دستور کار شد که افزایش نرخ کرایه اتوبوس دانشجویان دانشگاه هرمزگان از ۵۰ هزار ریال به یکصد هزار ریال یکی از مهمترین مصوبات بود.

نشست فوق العاده شورای شهر با ریاست فرماندار بندرعباس تا آخرین لحظات نیز با فراز و فرود و تنش‌های متعدد و حملات افرادی از ۲طیف این نهاد به یکدیگر همراه بود.

طی هفته‌های اخیر ۶ نشست شورا به دلیل حضور نیافتن پنج عضو شورا تشکیل نشده و یا با خروج زودهنگام آنان از رسمیت افتاده است.

پنج عضو یاد شده سوالات خود از شهردار را به رییس شورا داده اند که به دلیل آنچه مشکل در قالب سوالات نامیده شده، تاکنون برای پاسخگویی به شهردار تسلیم نشده است.

از سوی دیگر شکایت قضایی شهردار از ۲عضو شورا که از مطرح کنندگان سوال هستند اختلافات و تنش‌ها در این نهاد را بیشتر کرده و صف آرایی مخالفان و موافقان شهردار شکل گرفته است.

نظر شما