شناسهٔ خبر: 68914472 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۹۵ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در استان سمنان جذب شدند - اکونیوز

اقتصاد ایران: سمنان- استاندار سمنان از جذب ۹۵ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در استان خبر داد و گفت: اثرات این تسهیلات در افزایش اشتغال و ایجاد ثروت بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به میزبانی سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان بابیان اینکه ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی استان جذب شدند، ابراز داشت: این موضوع امری بسیار ارزنده‌ای که به راه اندازی و اتمام پروژه‌ها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۹۵ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ نیز در استان جذب شدند، افزود: تخصیص جدید اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ نیز به اشتغال فارغ التحصیلان و همچنین ایجاد ثروت در روستاها منتهی می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه آب شُرب روستایی، راه روستایی و مدارس روستایی نیز از دیگر اولویت‌هایی که باید از هم اکنون با در نظر گرفتن اعتبارات در دستور کار قرار گیرد، ابراز داشت: توسعه روستاها مانع مهاجرت بی رویه و موجب توسعه این مناطق می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه رویکرد سرمایه گذاران به واسطه ویژگی‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان بسیار افزایش یافته است، تصریح کرد: می‌بایست بروکراسی و کاغذ بازی اداری در این حوزه‌ها کاهش و سرمایه گذار را به حضور ترغیب کنیم.

وی بابیان اینکه در استان سمنان برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران کمترین دغدغه وجود دارد، افزود: می‌بایست بیشتر پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها، محصولات و تولیدات و توانمندی‌های موجود در استان بیشتر برای سرمایه گذاران معرفی شود.

برچسب‌ها:

نظر شما