شناسهٔ خبر: 68910215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس شبکه بهداشت و درمان تنگستان:

۲ واحد صنفی متخلف در تنگستان پلمب شدند

بوشهر- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: با استناد به قوانین بهداشت محیط و در راستای سلامت عمومی یک سفره‌خانه و یک سوپرمارکت در تنگستان مهروموم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ماه زرافشون رفیعی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری از سفره‌خانه‌های تنگستان بازدید به عمل آمده که طبق بررسی‌های صورت گرفته به سفره‌خانه‌هایی که برخلاف قانون ممنوعیت تبلیغ و عرضه دخانیات اقدام کرده‌اند اخطاریه‌های بهداشتی داده شده است.

وی افزود: در بازدیدهای مجدد صورت گرفته از سوی کارشناسان بهداشت محیط، مجدداً تخلف عرضه دخانیات در یک سفره‌خانه مشاهده شد که با طی مراحل قانونی، سفره‌خانه متخلف به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و عدم توجه به قانون ممنوعیت تبلیغ و عرضه دخانیات پلمب شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: یک سوپرمارکت نیز با توجه به بازدیدهای صورت گرفته و عدم توجه به اخطاریه‌های داده‌شده به دلیل ایجاد مخاطرات بهداشتی برای سلامت عمومی و عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب شد.

صدور ۶۸۱ اخطار بهداشتی

رفیعی تصریح کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری ۶۸۱ اخطاریه بهداشتی صادرشده و ۳۶ واحد صنفی نیز به دلیل عدم توجه به اخطاریه‌های بهداشتی و عدم رفع نقص به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان تأکید کرد: در تمامی سفره‌خانه‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی ضمن رعایت موازین بهداشتی باید پوستر استعمال دخانیات ممنوع» نصب باشد و انتظار می‌رود شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از سوی صنوف مختلف با سامانه ۱۹۰ تماس و از این طریق کارشناسان بهداشتی را مطلع کنند.

نظر شما