شناسهٔ خبر: 68905310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معصومی: شورای امنیت باید نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی غاصب واکنش نشان دهد

محمدرضا نورمحمدیان

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و به شهادت رسیدن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: شورای امنیت به عنوان یکی از ارکان اصلی سازمان ملل متحد در برابر منشور ملل متحد نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی غاصب واکنش نشان دهد و دیوان کیفری بین المللی باید سران این جنایات را محاکمه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سید کریم معصومی نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ صحن مجلس در نطق میان دستور خود با تسلیت به مناسبت شهادت رسیدن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، تصریح کرد: هیچ نظم حقوقی‌ نمی‌تواند ناشی از اراده کاتبان آن باشد و حقوق بین‌الملل مبتنی بر منشور سازمان ملل متحد و بر اراده کاتبان آن استوار است؛ جهان سال‌هاست در برابر جنایات گسترده رژیم صهیونیستی اعم از جنایات جنگی نسل کشی و جنایت علیه بشریت است و عدم واکنش موثر و سکوت تعجب آور نهادهای کیفری بین‌المللی، توسل به عدالت کیفری بین المللی و با شکست مواجه کرده است.

وی افزود: شورای امنیت به عنوان یکی از ارکان اصلی سازمان ملل متحد باید در برابر منشور ملل متحد نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی غاصب واکنش نشان دهد و دیوان کیفری بین‌المللی باید سران این جنایات را محاکمه نمایند.

این نماینده مجلس در ادامه در تذکری خطاب به رئیس جمهوری با بیان اینکه «زمان پاسخگویی به انتظارات مردم توسط شما فرا رسیده است»، عنوان کرد: به موجب اصل ۱۲۲ قانون اساسی رئیس‌جمهوری در حدود اختیارات و وظایفی که به موجب قانون اساسی یا قوانین عادی بر عهده دارد، در برابر ملت رهبر و مجلس شورای اسلامی مسئول است. ایران به عنوان کشوری در حال توسعه و پیشرفت باید بر رشد اقتصادی ویژه در حوزه‌های کشاورزی صنعتی و دانش بنیان تمرکز جدی داشته باشد؛ به کارگیری راهبردهای کارآمد برای ارتقای ثبات و پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد کلان، رشد سرمایه‌گذاری، توسعه صادرات، افزایش بهره‌وری و تقویت نظام شبکه‌ای، مانع‌زدایی از تولید و کسب و کار مستلزم بسته‌ای منسجم از سیاست‌هاست که باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

معصومی گفت: رشد اقتصادی پایین موجب شده است که کیفیت خدمات اجتماعی، رفاهی و سرمایه انسانی آسیب ببیند بنابراین همزمان با رشد و شکوفایی اقتصادی نیازمند کارآمدسازی نظام تامین اجتماعی، رفع فقر، کیفیت بخشی نظام آموزشی، ارتقای نظام سلامیت آحاد جامعه، بیمه و تامین اجتماعی فراگیر و کاهش فاصله طبقاتی جامعه است.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری به وزیر کشاورزی با بیان اینکه «بخش کشاورزی با وجود ظرفیت‌های بالایی که در توسعه اقتصادی کشور دارد، متاسفانه با چالش‌های عمده‌ای روبرو است»، اظهار کرد: وضعیت نابسامان سه منبع اصلی توسعه بخش کشاورزی یعنی زمین، آب و نیروی انسانی شواهد آشکاری بر این مدعاست؛ نادیده گرفتن اقتصاد جامعه‌ محلی و عدم توانمندسازی در بخش کشاورزی با اتخاذ سیاست‌های تنبیهی، موجب خالی شدن جمعیت جامعه محلی و روانه کردن روستا نشینان به حاشیه شهرها گردیده است.

معصومی ادامه داد: یکی از مهمترین فعالیت‌های کشاورزی در استان گیلان شالیزارهای برنج و باغات چای است که بیشترین ظرفیت را برای توسعه و رونق اقتصادی دارند اما آیا آقای وزیر جهاد کشاورزی می‌داند که در طی سال‌های اخیر چه بلایی بر سر شالیکاران و برنجکاران آمده‌اند و محصول برنج آنها هنوز در انبارها دپو شده است و از خرید تضمینی برنج خبری نیست و با این وضع از واردات برنج حرف زده می‌شود؟ آیا وزیر از وضعیت کشاورزان و روستانشینان مطلع است و می‌داند که روستاها از جمعیت خالی و مدرسه‌های آنها تعطیل و جامعه روستایی پیر و فرسوده شده است؟ آیا آقای وزیر می‌داند که به بهانه حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی چه بلایی بر سر روستاییان آورده می‌شود؟

نماینده مردم فومن و شفت در پایان در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار توجه و رسیدگی او به وضعیت راه‌های حوزه انتخابی خود شد.

انتهای پیام

نظر شما