شناسهٔ خبر: 68902440 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آکسیوس:

اسرائیل خواهان حمایت آمریکا در برابر پاسخ احتمالی ایران شد

ایرنا

مقام‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی به تارنمای خبری آکسیوس گفتند که تل آویو پس از ترور رهبر حزب‌الله لبنان از واشنگتن خواست تا مانع از اقدام تلافی‌جویانه احتمالی تهران علیه این رژیم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آکسیوس دیروز (۷ مهر) نوشت که ایران مراقب بوده که از هرگونه حمله ای که به جنگ با اسرائیل بیانجامد، اجتناب کند. با این حال مقام های آمریکایی و اسرائیلی نگرانند که حمله ۶ مهر کاسه صبر ایران را لبریز کرده باشد.

سه مقام آمریکایی به آکسیوس گفتند که دولت بایدن با وجود حمایت از ترور سیدحسن نصرالله، از عدم مشورت و فقدان شفافیت طرف اسرائیلی ناخرسند است.

یکی از مقام های آمریکایی به آکسیوس گفت: آزار دهنده است که اسرائیلی ‌ها بدون مشورت با ما این کار (حمله به مقر حزب الله) را انجام داده و سپس می‌خواهند که جلوی ایران را بگیریم.

یکی از مقام های آمریکایی گفت که در حال حاضر اولویت اصلی دولت بایدن جلوگیری از تهاجم زمینی اسرائیل به لبنان و همچنین بازداشتن ایران از دخالت مستقیم در جنگ و دستیابی به راه حل دیپلماتیکی است که بر اساس آن غیرنظامیان دو سوی مرز بتوانند به خانه های خود بازگردند.

شبکه خبری سی ان ان بامداد امروز در گزارشی به نقل از چند تن از مقام‌های ارشد آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت: بزرگ‌ترین پرسش و نگرانی دولت جو بایدن در شرایط کنونی این است که ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان در روزها و هفته‌های آینده چه پیامدهایی در منطقه به دنبال خود خواهد داشت.

در گزارش سی ان ان آمده است: یکی از مقام‌های ارشد دولت بایدن گفته است که در رابطه با انجام اقدام تلافی‌جویانه احتمالی از سوی ایران بر علیه (رژیم) اسرائیل در پی ترور (سید) حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان هنوز زود است به نتیجه‌گیری قطعی برسیم، اما با این حال در شرایط کنونی رویکرد واشنگتن این است که برای طیف وسیعی از اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی آماده شود.

سی ان ان در ادامه این گزارش می‌افزاید: در حالی که هم اکنون خطر تشدید تنش و گسترش درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه بسیار بالا است اما به اعتقاد چند تن از مقام‌های ارشد آمریکایی هنوز هیچ نشانه‌ای از آمادگی برای انجام یک واکنش بزرگ و جدی به ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان مشاهده نمی‌شود.

حزب‌الله لبنان ۷ مهر در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیدحسن نصرالله در حمله جنایتکارانه روز پیش به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

این بیانیه افزود: سید در سال ۱۹۹۲ جانشین سیدالشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و سپس سال ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخارآمیز دیگر تا نبرد پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.

حزب‌الله در ادامه این شهادت را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری دام ظله و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تبریک و تسلیت گفت.

نظر شما