شناسهٔ خبر: 68902041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی خبر داد؛

بازدید ۱۳۰۰ نفر از موزۀ شهدای آذربایجان شرقی در هفتۀ دفاع مقدس

تبریز-سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از بازدید بیش از ۱۳۰۰ نفر از موزۀ شهدای استان طی هفته دفاع مقدس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر سلمانی گفت: در ایام هفته دفاع مقدس، از سی و یکم شهریور تا ششم مهر، موزه شهدا از ساعت ۸صبح تا ۱۴:۳۰ باز بود و بیش از ۱۳۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی و استان‌های مختلف از آن بازدید کردند.

وی با چشمگیر خواندن استقبال مردمی جهت بازدید از موزه شهدا در هفته دفاع مقدس افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با جلب همکاری ارگان ها و نهادهای مختلف به ویژه مساجد، آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی زمینه بازدید فراگیر گروه های مختلف از جمله دانش آموزان و دانشجویان شاغل به تحصیل در سطح استان را مهیا کرد.

وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار و در همکاری مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران با شهرداری های مناطق دهگانۀ تبریز، تورهای فرهنگیِ بازدید از موزه شهدا ویژۀ هنرجویان فرهنگسراهای شهرداری برگزار شد که گام اولیۀ خوبی برای تداوم و تعمیق همکاری ها بود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی عنوان کرد: به ابتکار هنرمندان نقاشِ شرکت کننده در این تورهای فرهنگی و مربیان آنها، شاهد اجرای زندۀ نقاشی در محل موزه شهدا بودیم ضمن اینکه با توجه به تقارن هفته دفاع مقدسِ امسال با حملات وحشیانۀ رژیم صهیونیستی به فلسطین و لبنان، طومار مردمیِ حمایت از مجاهدین فلسطینی و لبنانی امضاء شد و بازدیدکنندگان در پارچۀ نصب شده، با زبان خود جنایات اخیر اسرائیل و ترور رهبران مقاومت را محکوم کردند.

سلمانی با بیان اینکه موزه شهدا در روزهای دیگر سال هم آمادۀ بازدید علاقه مندان است، گفت: موزه شهدا به عنوان یکی از گنجینه های ارزشمند ایثار و شهادت استان، همه روزه در وقت اداری با هماهنگی قبلی با ادارۀ هنری، اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای بازدید علاقه مندان باز است و هیچگونه محدودیتی برای مراکز آموزشی، سازمان‌ها و اداراتی که خواهان بازدید گروهی هستند، وجود ندارد.

به گفته وی، موزه شهدای آذربایجان شرقی با گردآوری بیش از ۴۰۰۰ اثرِ متعلق به شهدا و ایثارگران استان از جمله آثار و اسناد مکتوب مانند وصیتنامه، دست نوشته، عکس، نامه‌های شخصی و تألیفات شهدا، آثار هنری هنرمندان شاخص و برجسته پیرامون ایثار، شهادت، ‌شهیدان، جانبازان و آزادگان، آثار الیافی و البسه ‌ایِ شهدا اعم از لباس رزم، لباس شخصی و چفیه و همچنین کتب مربوط به ایثار و شهادت در بنایی تاریخی واقع در ضلع غربی ستاد استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران دایر است.

نظر شما