شناسهٔ خبر: 68901575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

فصل دوم مرمت خانه ابراهیمی خرم‌آباد آغاز شد

زینب اسکینی

معاون میراث‌فرهنگی لرستان از اجرای فصل دوم مرمت خانه تاریخی ابراهیمی در شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، زهرا بهاروند روز یکشنبه 8 مهرماه با اشاره به اهمیت خانه‌های تاریخی به عنوان بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی استان و کشورمان، گفت: این خانه‌ها علاوه برنشان دادن معماری سنتی، بخشی دیگر از هنرهای اصیل سرزمینمان را به نمایش می‌گذارند.

معاون میراث‌فرهنگی لرستان خانه‌های تاریخی را در هر اقلیم متفاوت با هر منطقه دانسته و با اشاره به بکارگیری مصالح سازگار همان محیط اظهار کرد: یکی از این خانه‌های تاریخی لرستان، خانه ابراهیمی در دل بافت تاریخی شهر خرم‌آباد می‌باشد.

او اظهار کرد: این خانه تاریخی به شماره  ۳۱۱۰۹ ثبت ملی رسیده و با معماری ساده مختص شهر خرم‌آباد در مرکز این شهر قرار گرفته که متاسفانه در معرض آسیب قرار گرفته است.

بهاروند تصریح کرد: بر اثر عوامل طبیعی و انسانی و.... آسیب‌هایی در قسمت‌هایی از بنا ایجاد شده است که این اداره‌کل در راستای حفظ و نگهداری و صیانت از آثار تاریخی در حالی مرمت بخش‌هایی از بنا به تناسب تخصیص اعتبار یافته می‌باشد.

معاون میراث‌فرهنگی لرستان افزود: مرمت این خانه تاریخی شامل آوار برداری، برچیدن الحاقات، مرمت پشت بام، اجرای دیوارهای از شاقول خارج شده همانند نمونه موجود با مصالح همگن و متناسب با بنا در حال اجراست.

او اضافه کرد: این عملیات ادامه داشته و تا مرمت کامل بنا و به بهره برداری رسیدن در فصل‌های مختلف انجام خواهد شد .

انتهای پیام/

نظر شما