شناسهٔ خبر: 68893154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار مرکزی:

بانک مرکزی باید وظیفه خود را در قانون جوانی جمعیت انجام دهد

استاندار مرکزی گفت: بانک مرکزی باید وظیفه خود در زمینه قانون جوانی جمعیت را انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص الائمه عصر امروز _شنبه هفتم مهر_ در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی اظهارکرد: منابع لازم برای قانون جوانی جمعیت به بانک‌های عامل در استان‌ها تزریق نشده است و این موضوع برای متقاضیان مشکلاتی به همراه داشته که باید در سطح کلان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: موضوع جمعیت، مسئله‌ای حیاتی است، برخی دستگاه‌ها وظایف خود را در این زمینه به درستی انجام نمی‌دهند یا آنرا در اولویت قرار نمی‌دهند که باید مورد بررسی، پیگیری و پیگرد قرار گیرند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی باید وظیفه خود در زمینه قانون جوانی جمعیت را انجام دهد گفت: در دو سال گذشته برای اینکه اقدام در زمینه جوانی جمعیت شتاب گیرد، کارگروه‌هایی ذیل این ستاد تشکیل دادیم و در این چارچوب کار را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

مخلص‌الائمه ادامه داد: شهرداری‌ها متولی اجرای این برنامه در شهرستان‌ها باشند و دستگاه‌های اجرایی باید به یاری شهرداری‌ها بشتابند.

وی با بیان اینکه وضعیت زاد و ولد در استان به دلیل بی‌رغبتی زوج‌های جوان به فرزندآوری بحرانی است ادامه داد: مواردی که در اختیار استان است، باید پیگیری شود و طرح حامیم توسط ستاد مردمی جمعیت استان انجام شود.

استان مرکزی با بحران جمعیت مواجه است

پروین مفتح زاده، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی هم اظهار کرد: استان مرکزی با بحران جمعیت مواجه است و باید تمامی دستگاه‌ها به صورت جدی به این موضوع ورود کنند.

وی افزود: طرح حامیم با هدف کاهش طلاق و تحکیم خانواده در استان مرکزی در دستور کار قرار دارد.

علیرضا امانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم اظهار کرد: راه‌اندازی خوابگاه متاهلی با ۱۹ سوئیت، افتتاح کلینیک سطح دو در درمانگاه کوثر و افتتاح اتاق مادر و کودک از جمله اقدامات این دانشگاه در موضوع جوانی جمعیت است.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی، سه مرکز درمان ناباروری وجود دارد افزود: یکی از اقدامات تاثیرگذار در حوزه جوانی جمعیت و کاهش هزینه خانوار رایگان کردن درمان کودکان زیر هفت سال در دولت سیزدهم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: میانگین ضریب اشغال تخت در بیمارستان سینا آشتیانی از ۹۰ درصد کمتر نشده که رضایتمندی بانوان در این بیمارستان را نشان می دهد.

امانی افزود: میانگین ضریب اشغال بیمارستان زنان و زایمان آیت الله طالقانی حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد بود، برنامه ما این است که بحث درمان زنان را به بیمارستان ولیعصر منتقل کنیم و بیمارستان سینا آشتیانی تنها به زایمان زنان اختصاص یابد.

نظر شما