شناسهٔ خبر: 68888650 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مزایای انواع چاپ پلی کربنات و چاپ UV DTF

در این مطلب به طور مختصر و مفید با خدمات چاپ پلی کربنات و چاپ UV DTF آشنا خواهیم شد ، مواردی مثل ویژگی ها ، مزایا و معایب و همچنین کاربرد هر کدام را در این مطلب بررسی خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از چاپ ایده ، چاپ پلی کربنات و چاپ UV DTF فناوری‌های جدید و خاصی هستند که اخیرا وارد صنعت چاپ ایران و جهان شده‌اند. این فناوری‌ها قابلیت پرینت باکیفیت و با وضوح بالای انواع پترن‌ها، آرم‌های تبلیغاتی و متون را روی طیف گسترده‌ای از متریال، اشیا و سطوح دارند. علاوه‌بر کیفیت ویژه حک، وجود لیبل‌های ضدآب چاپ پلی کربنات و چاپ UV DTF نیز خیال افراد را از ماندگاری قابل‌توجه لوگوها و متون روی سطوح متنوع، آسوده کرده‌است. دیگر نکته مهمی که باید به آن اشاره داشته باشیم، امکان چاپ‌های UV DTF روی اجسام منحنی خواهد بود. حال اگر هیچ‌گونه آشنایی با مزایا و قیمت این مدل از روش‌های چاپ ندارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شباهت‌های چاپ پلی کربنات و چاپ UV DTF

انواع چاپ پلی کربنات و چاپ UV DTF که هر دو نسل جدیدی از تکنولوژی‌های پرینت محسوب می‌شوند، از قیمت اقتصادی و مناسبی برخوردار هستند؛ همچنین بایستی بدانید که در هر دو شیوه از انشعابات نوری-اشعه‌ای برای حک متون، لوگوها و اعداد درخواستی روی اجسام بهره گرفته می‌شود. هرچند که از نظر ایستادگی شیمیایی و وضوح چاپ، هر دو تکنیک مذکور دارای وضعیت مناسبی هستند؛ اما با دید موشکافانه‌تر، به‌لحاظ ایستادگی در مقابل عناصر شیمیایی، به چاپ‌های پلی کربناتی می‌توان امتیاز بیشتری داد و در سوی مقابل، کیفیت و وضوح چاپ در تکنیک پرینت UV DTF بیشتر است.

لازم به‌ ذکر است که فرایند کار چاپ‌های پلی کربنات و یو وی دی تی اف کاملا سریع و راحت خواهد بود. همچنین هر دو تکنیک موردنظر ماندگاری زیادی دارند و در مقابل سایش نیز ایستادگی مطلوبی از خود ارائه می‌کنند. امکان حک انواع آرم‌ها، اعداد، متون و... روی انواع متریال‌ و سطوح، دیگر ویژگی مشترک این دو نوع چاپ به‌شمار می‌رود.

چاپ UV DTF چیست؟

مزایای انواع چاپ پلی کربنات و چاپ UV DTF

پس از بررسی ویژگی‌های مشترک انواع چاپ پلی کربنات و چاپ UV DTF ، حال بهتر است سراغ معرفی تخصصی‌تر چاپ یو وی دی تی اف برویم. با بهره‌گیری از چاپ UV DTF، طرح موردنظر روی یک لیبل (فیلم) حک می‌شود و کاربران می‌توانند به‌راحتی این فیلم‌ها را روی انواع سطوح و متریال‌ها بچسبانند. حالا شاید بپرسید که «برای این نوع چاپ، چه سطوح و جنس‌هایی مناسب‌تر هستند؟». در پاسخ به این سوال، بایستی بگوییم که چاپ UV DTF به‌حدی قدرتمند است که می‌توان آن را روی انواع سطوح و متریال‌های زیر پیاده‌سازی کرد:

  • فلزات
  • شیشه
  • سطوح صاف و بطری‌های استوانه‌ای پلاستیکی
  • ورق‌های پلیمری منحنی
  • چرم
  • گالینگور
  • ورق کاغذ
  • مقوا
  • پارچه
  • MDF
  • STEEL

جدا از بحث نوع متریال، بایستی بدانید که اصلی‌ترین ویژگی چاپ یو وی‌ دی‌ تی‌ اف، امکان حک متون، اعداد و... روی سطوح منحنی به‌شمار می‌رود؛ این درحالی است که در چاپ سنتی UV تنها می‌توان پترن‌ها و متون را روی سطوح صاف و محکم حک کرد.

نحوه انجام چاپ یو وی دی تی اف

در میان انواع مدل‌های چاپ پلی کربنات و چاپ UV DTF، تفاوت‌های قابل‌توجهی دیده می‌شود. مطابق استانداردها، برای اجرای چاپ یو وی دی تی اف ابتدا پترن، متن، اعداد و... انتخابی افراد روی یک لیبل خاص چاپ می‌شود. خاص‌بودن این لیبل‌ها به مقاومت ساختاری ویژه و البته حساسیت بالای آن‌ها به اشعه فرابنفش مربوط می‌شود. سپس با قرارگیری جوهر در معرض اشعه‌های فرابنفش، خیسی جوهرها با سرعت زیادی گرفته خواهند شد و طرح چاپ‌شده، فیکس می‌شود.

برای انتقال لیبل (فیلم) حاوی طرح به روی سطح موردنظر، یک لایه شفاف روی لیبل قرار خواهد گرفت تا طرح چاپی آسیبی نبیند. نهایتا نیز پس از جانمایی لیبل روی سطح، لایه شفاف محافظ را جدا کنید تا طرح کاملا به سطح بچسبد. توجه داشته باشید که به‌منظور جداسازی لیبل از فیلم پیرامون آن، کافی است با انگشت‌تان یک فشار ملایم به لیبل وارد کنید؛ بنابراین برخلاف بسیاری از شیوه‌های چاپ سنتی، در پیاده‌سازی انواع طرح‌ها با چاپ پلی کربنات و چاپ UV DTF به بهره‌گیری از گرما احتیاجی نخواهید داشت.

چاپ پلی کربنات چیست؟

مزایای انواع چاپ پلی کربنات و چاپ UV DTF

با بهره‌گیری از این نوع فناوری خاص می‌توان انواع طرح‌ها را با کیفیت بسیار بالایی روی پلی کربنات به‌چاپ رساند. جالب است بدانید که لیبل‌های پلی کربنات از مقاومت ساختاری ویژه‌ای برخوردار هستند؛ چنان‌که در مقابل عناصر شیمیایی، آب، رطوبت‌های انباشته و ریزگردهای ساینده، ایستادگی قابل‌توجهی دارند. در یک نگاه کلی، از مهم‌ترین مزایای چاپ POLYCARBONATE می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • قیمت بسیار عالی انواع چاپ پلی کربنات و چاپ UV DTF
  • ایستادگی شیمیایی ویژه
  • امکان عبوردادن نور
  • فرم‌پذیری راحت
  • دقت و وضوح بالای چاپ
  • سرعت زیاد انجام چاپ 
  • مقاومت مطلوب در برابر سایش و خوردگی
  • استحکام بالای برچسب‌های پلی کربنات

کاربردهای گسترده در صنعت

لازم به‌ ذکر است که لیبل‌های از جنس پلی کربنات به‌صورت پایه با چسب تولید نمی‌شود؛ اما چنانچه صاحبان صنایع و مجموعه‌های تجاری به لیبل‌های پلی کربناتی چسب‌دار نیاز داشته باشند، امکان تولید آن‌ها با چسب وجود خواهد داشت.

مهم‌ترین کاربردهای فناوری چاپ روی پلی کربنات

در میان انواع فناوری‌های چاپ پلی کربنات و چاپ UV DTF، چاپ پلی‌کربناتی دارای استفاده‌های گسترده‌تری در صنعت است. البته بخشی از این مسئله را شاید بتوان به استحکام و دوام بالای این فناوری مربوط دانست؛ زیرا بسیاری از صنایع، بیشتر از آنکه از یک چاپ کاملا واضح استقبال کنند، سراغ چاپ‌های با دوام و استحکام بیشتر می‌روند. از مهم‌ترین مشتریان صنعتی پرینت پلی کربنات، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • صنایع ساخت تلویزیون و انواع صفحه نمایشگر
  • کارخانجات تولید تجهیزات خانگی و رستورانی
  • کمپانی‌های فعال در حوزه تولید کالاهای دیجیتال و الکترونیکی
  • تولیدکنندگان تجهیزات اندازه‌گیری
  • تولیدکنندگان انواع سیستم‌های برودتی و سرمازا
  • مجموعه‌های سازنده اتومبیل، موتور و...

شرکت‌های سازنده لوازم و ادوات پزشکی-درمانی.

بسته به نظر کارفرمایان، امکان ثبت سفارش برای انواع لیبل‌های پلی کربناتی مات، دارای بافت، شفاف و... وجود دارد.

بهترین قیمت چاپ پلی کربنات و چاپ UV DTF با مجموعه چاپ ایده

امروزه کلیه شرکت‌های صنعتی برای امور مختلف تولیدی، به خدمات و تجهیزات چاپ نیاز دارند. با ظهور چاپ پلی کربنات و چاپ UV DTF، شاهد افزایش قابل‌توجه میزان استقبال از فناوری‌های پرینت هستیم؛ چرا که این دو فناوری نوظهور مزایای زیادی نظیر: کیفیت بالا، دقت ویژه، حالات خاص چاپ، انعطاف در تصمیم‌گیری و انتخاب و... را برای صاحبان صنایع و کسب‌وکارهای مختلف به‌ارمغان آورده‌اند.

در همین راستا، مجتمع چاپ ایده (تاسیس: ۱۳۷۹ شمسی) که یکی از برترین مجموعه‌های تبلیغاتی کشور محسوب می‌شود، خدمات متنوعی نظیر: انواع چاپ‌های پلی کربنات، یو وی‌ دی‌ تی‌ اف، چاپ لیبل ژله‌ای، هولوگرام، چاپ شبرنگ و چاپ لیبل امنیتی را در اختیار کاربران گرامی قرار داده‌است. بایستی بدانید که کارشناسان مجتمع معتبر چاپ ایده (chapideh.com) ، به‌عنوان ایده‌پرداز نیز خدمات گسترده‌ای را به مراجعان ارائه می‌کنند. کاربران جهت دریافت اطلاعات تکمیلی دررابطه‌با انواع چاپ‌ها و ایده‌های تبلیغاتی، می‌توانند با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل کنند.

شماره تماس: ۰۲۱۲۸۴۲۵۴۵۳ – ۰۹۱۲۲۵۴۵۲۶۰

آدرس: تهران، خیابان فردوسی جنوبی، نبش کوچه باربد، ساختمان صدا و سیما، طبقه اول

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما