شناسهٔ خبر: 68874460 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

کمپانی مقابل ژابی

آلیانز می‌لرزد: برخورد ستون‌های گواردیولا!

فردا دو مربی‌ای برابر هم قرار می‌گیرند که زمانی ستون و مهره اصلی پپ گواردیولا در بایرن و سیتی محسوب می‌شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ و بایرلورکوزن فردا شب یک بازی هیجان انگیز را برگزار می‌کنند که در آن برای اولین بار مربی بلژیکی و اسپانیایی به مصاف هم می‌روند.
آنها ستون‌هایی برای پپ گواردیولا بودند، یکی در منچسترسیتی (ونسان کمپانی) و دیگری در بایرن (ژابی آلونسو) و این شنبه آنها به‌عنوان مربی در دوئل بزرگ فوتبال آلمان، بایرن-بایر لورکوزن، روبروی هم قرار می‌گیرند. دیداری انتقامی‌ برای بایرن مونیخی که فصل قبل تاج و تخت را به لورکوزن تقدیم کرد.

در آلیانز آرنا، کمپانی که کاپیتان گواردیولا در سیتی بود با فرمانده اسپانیایی بایرن پپ؛ یعنی ژابی آلونسو رودررو خواهد شد. آنها هفت بار به‌عنوان بازیکن قبلا برابر هم قرار گرفته‌اند، ولی به‌عنوان مربی؛ هرگز.

کمپانی شروع فوق‌العاده‌ای روی نیمکت بایرن داشته است. برد پشت برد در بوندسلیگا، 4 از 4. در مجموع 16 گل زده و تنها 3 گل خورده. بایرن با 3 امتیاز بیشتر از لورکوزن که 3 برد و یک شکست (مقابل لایپزیش 2-3) کسب کرده، صدرنشین است. با 13 گل زده و 9 گل خورده.

زمانی که کمپانی در بایرن روی کار آمد، اذعان داشت که گواردیولا به‌عنوان یک بازیکن روی او تأثیر زیادی گذاشته است، اما به‌عنوان یک مربی گفت که می‌خواهد خودش باشد. ژابی آلونسو نیز اعتراف کرده که از پپ گواردیولا در مربی‌گری الهام گرفته است.

2087172

آنها به‌عنوان بازیکن در 7 نوبت بین تیم‌های باشگاهی و ملی مقابل هم قرار گرفتند. ژابی آلونسو 5 برد داشت و کمپانی تنها یک برد. بین آنها تنها یک تساوی به دست آمد. در مورد تقابل‌هایش در سطح باشگاهی، کمپانی همیشه پیراهن مشابه منچسترسیتی را می‌پوشید. از طرفی ژابی آلونسو به‌عنوان بازیکن با پیراهن لیورپول، رئال مادرید و تیم مونیخی مقابل سرمربی فعلی بایرن قرار گرفت.

آنها تنها یک بار در لیگ برتر، در فصل 09-2008، مقابل هم قرار گرفتند و "سیتی" کمپانی، با مربی‌گری مارک هیوز، 2-3 مقابل رافا بنیتز و لیورپول ژابی آلونسو شکست خورد. دیدارهای دیگر در سطح باشگاهی در لیگ قهرمانان بود: آلونسو در فصل 13-2012 با رئال مادرید سیتی کمپانی را یک بار شکست داد (3-2) و یک تساوی (1-1) در اتحاد ثبت شد.

2087170

در نهایت، ژابی آلونسو به‌عنوان بازیکن بایرن، زیر نظر گواردیولا و در لیگ قهرمانان اروپا فصل 15-2014، سیتی کمپانی را 1-0 شکست داد و در یک بازی هم 3-2 شکست خورد (هافبک باسکی اولین گل تیم مونیخی را به ثمر رساند). و در سطح تیم ملی، اسپانیا در مرحله مقدماتی جام جهانی 2006 بلژیک را 2-0 شکست داد.

نظر شما