شناسهٔ خبر: 68866655 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش ۱۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان‌رضوی

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی گفت: میانگین دمای هوا در مناطق مختلف این استان تا دوشنبه هفته آینده، روند کاهشی دارد.

صاحب‌خبر -

زهرا آهنگرزاده کارشناس هواشناسی خراسان رضوی روز جمعه گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده روند کاهش نسبی دما تا روز دوشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد .

او افزود: بر این اساس دمای مشهد که دیروز( پنجشنبه) ۲۶ درجه سلسیوس بود، در روز یکشنبه به ۱۷ درجه و در صبح روز دوشنبه به هشت درجه سلسیوس کاهش می یابد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: تا روز یکشنبه هفته پیش رو شاهد ناپایداری‌های جوی با شدت و ضعف در مناطق مختلف استان خواهیم بود، به طوری که انتظار بارش های رگباری همراه با رعد و برق وجود دارد.

آهنگر زاده بیان کرد: در مناطق سردسیری و کوهستانی استان خراسان رضوی نیز احتمال بارش تگرگ، باران و برف و تشکیل مه نیز پیش بینی می‌شود.

او تصریح کرد: همچنین در این مدت وزش باد شدید به ویژه در مناطق بادخیز استان با احتمال خیزش گرد و خاک و احتمال بروز خسارت پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۰ درجه و بردسکن با ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهر استان بوده اند، در این مدت مشهد تجربه دمای بین ۱۵ تا ۲۶ درجه سلسیوس را داشته است.

آهنگرزاده اظهار کرد: در این مدت از بین گزارش ۱۷ ایستگاه هواشناسی خراسان رضوی، بیشترین میزان بارش از سبزوار با یک و سه دهم میلی متر ثبت شده است.

او افزود: بیشترین سرعت شدت وزش باد نیز به صورت مشترک از دو شهرستان سرخس و تایباد با سرعت ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

نظر شما