شناسهٔ خبر: 68865943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل رویکرد دولت در حوزه سیاست خارجی را منعکس کرد

سنندج-ایرنا- نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل رویکرد دولت ایران در حوزه سیاست خارجی را منعکس کرد.

صاحب‌خبر -

سالار مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل متحد، اظهار کرد: سیاست خارجی دولت جدید در چارچوب مدنظر رهبر معظم انقلاب، تعامل با همه دنیاست.

وی با اشاره به اینکه کشورهای دیگر هم باید حسن نیت خود را نسبت به ایران ثابت کنند، افزود: سران و سیاستمداران کشورهای مختلف منتظر بودند بدانند رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه دولت چهاردهم در حوزه سیاست خارجی چیست، که دیدگاه ها و بیانات دکتر پزشکیان در سازمان ملل این مسئله را منعکس کرد.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه ما طرفدار سیاست خارجی عزتمندانه هستیم و امیدواریم در دولت جدید هم این مهم سرلوحه کار دولتمردان باشد و با همه کشورها تعامل و همکاری داشته باشیم.

مرادی با بیان اینکه تا به امروز جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده کشوری صلح طلب است، گفت: براساس مستندات تاریخی ایران هیچ گاه آغاز کننده جنگ نبوده و همواره در برابر متجاوزان از خود دفاع کرده است و این مسئله حائز اهمیت، نیازمند بیان و تبیین دارد.

وی با بیان اینکه در راستای برقراری توازن مثبت در سیاست خارجی، مباحث و رویدادهای مهم در مجالس بین المللی مطرح شود، اظهار کرد: ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم در راستای تقویت هر چه بیشتر بخش های مختلف همراه دولت خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهرماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد.

موعد سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل سه‌شنبه سوم مهرماه بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران پرداخت.

این سفر هرساله در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد و روسای جمهور کشورمان در ادوار مختلف به بیان نظرات و مسائل مورد نظر می‌پردازند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان بود.

نظر شما