شناسهٔ خبر: 68865067 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نمایش چرخه‌های زندگی در پاویون ژاپن برای اکسپو ۲۰۲۵ 

پاویون ژاپن در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا بر موضوع زندگی‌ها متمرکز است و بر چرخه‌های دگرگونی تأکید دارد که زندگی را در گیاهان، حیوانات و جوامع شکل می‌دهد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، طراحی خاص پاویون ژاپن در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا با تمرکز بر موضوع «بین زندگی‌ها»، بر چرخه‌های دگرگونی و شکل‌دهنده حیات گیاهان، حیوانات و جوامع تأکید دارد و نشان می‌دهد چگونه با نزدیک شدن به پایان نقش‌های خود، آن‌ها به اشکال جدید تبدیل می‌شوند و عناصر وجود خود را منتقل می‌کنند. پاویون ژاپن این چرخه پیوسته را منعکس می‌کند و نشان می‌دهد که جهان چگونه از طریق حلقه‌های به‌هم‌پیوسته بی‌شماری عمل می‌کند.

یک چرخه کامل حیات شامل شناخت و احترام به همه اشکال زندگی همراه با درک ارزش و به‌هم‌پیوستگی آن‌ها است و در ژاپن یک رابطه عمیق با طبیعت و یک حساسیت زیبایی‌شناختی به‌عنوان اجزای ضروری برای درگیر شدن با این چرخه‌ها وجود دارد. پاویون این کشور در اکسپو ۲۰۲۵ دعوتی است به تأمل در مورد آنچه که می‌توان در چرخه بی‌پایان حیات کشف کرد؛ جایی که آغاز یا پایان روشنی وجود ندارد و این سؤال مطرح می‌شود که چه عناصری از این چرخه به مرحله بعدی وجود منتقل می‌شود.

نمایش چرخه‌های زندگی در پاویون ژاپن برای اکسپو ۲۰۲۵ 

معماری غرفه مفهوم تداوم را از طریق ساختار دایره‌ای خود تجسم می‌بخشد که متشکل از الوار متقاطع و یک حلقه بزرگ از تخته‌های چوبی است که از طریق آن بازدیدکنندگان می‌توانند فضاهای داخلی و خارجی را مشاهده کنند که نمادی از انتقال بین حالت‌های مختلف زندگی است. این الوار که از سرو ژاپنی تهیه می‌شود، پس از نمایشگاه برای پروژه‌های ساختمانی مختلف در سراسر ژاپن تغییر کاربری می‌دهد و تعهد پاویون به پایداری را تقویت می‌کند.

پاویون ژاپن همچنین برای عملکرد به‌عنوان یک ساختار پویا طراحی شده که دارای یک سیستم بیوگاز است و زباله‌های نمایشگاه را به انرژی تبدیل می‌کند که نمادی از تجدید و پایداری است. این فرآیند برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده است و به آن‌ها امکان تماشای غرفه‌ای را می‌دهد که از تجزیه و بازسازی انرژی می‌گیرد.

نمایش چرخه‌های زندگی در پاویون ژاپن برای اکسپو ۲۰۲۵ 

فضای داخلی پاویون ژاپن در اکسپو ۲۰۲۵ به سه منطقه مجزا تقسیم شده است که بازدیدکنندگان را از طریق مفهوم ژاپنی سیرکولاسیون هدایت می‌کند، این ایده چرخه‌های پیوسته را در بر می‌گیرد به‌طوری‌که غرفه ورودی‌ها و خروجی‌های متعددی دارد که هر یک روایت متفاوتی را ارائه می‌دهد و تضمین می‌کند که هر بازدید یک داستان منحصربه‌فرد با محوریت چرخه ابدی زندگی را تماشا کند.

دیگر کشورهای شرکت‌کننده در این نمایشگاه نیز که از سیزدهم آوریل تا سیزدهم اکتبر ۲۰۲۵ در شهر اوزاکا ژاپن برگزار خواهد شد، در ساخت پاویون‌های خود از مفاهیم مشابه ایجاد و حفظ زندگی پیروی کرده‌اند. شیلی به‌تازگی از طرح غرفه خود رونمایی کرده است که شامل ادغام طراحی صنعتی معاصر آن با هنر سنتی نساجی اقوام ماپوچه این کشور می‌شود و هلند موضوع خود را برای این نمایشگاه بررسی جمعی تعهد این کشور برای رسیدگی به چالش‌های جهانی اعلام کرده است.

نظر شما