شناسهٔ خبر: 68848607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴۱۳ کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌غربی آسفالت شد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۴۱۳ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان با اعتبار هزینه شده ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال روکش آسفالت و لکه‌گیری شده است.

صاحب‌خبر -

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به ادامه اجرای جهادآسفالت در محور‌های مواصلاتی آذربایجان‌غربی، گفت: از این میزان آسفالت اجرا شده، بیش از ۲۰۹ کیلومتر طول روکش آسفالت بوده و بیش از ۲۰۳ کیلومتر نیز مربوط به عملیات لکه‌گیری است.

وی اضافه کرد: از این میزان، ۱۱۹ کیلومتر مربوط به راه‌های اصلی وشریانی و ۹۲ کیلومتر مربوط به راه‌های فرعی و ۲۰۲ کیلومتر مربوط به راه‌های روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این بازه زمانی شهرستان ارومیه با ۱۰۵ کیلومتر آسفالت اجرا شده، رتبه اول بیشتر میزان آسفالت اجرا شده در محور‌های مواصلاتی را دارد.

دست‌نشان اضافه کرد: باتوجه به اینکه آذربایجان‌غربی جزو استان‌های دارای مرز اربعین است، ۵۶ کیلومتر از لکه گیری و روکش آسفالت اجرا شده به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال در محور‌های منتهی به پایانه مرزی تمرچین و مسیر اربعینی بوده است.

وی با اعلام اینکه داشتن جاده‌هایی امن حق شهروندان است، گفت: با توجه به اعتبارات و مجوز‌های اخذ شده از سازمان فرایند برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار برای اجرای ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت محور‌های مواصلاتی استان در قالب ۳۰ فقره قرارداد به مبلغ ۴ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که حدود ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن روستایی است.

نظر شما