شناسهٔ خبر: 68840008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هواشناسی مشهد و خراسان رضوی/ کاهش چشمگیر دمای هوای مشهد

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از کاهش تدریجی دمای استان و کلان‌شهر مشهد تا روز یکشنبه هفته آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل روابط عمومی هواشناسی استان، سارا حکمی اظهار کرد: تا اوایل هفته آینده، وزش باد همراه با خیزش گردوغبار و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در نواحی شرق و جنوب خراسان‌رضوی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی امروز و فردا، انتقال ذرات گردوغبار به سایر نواحی استان از جمله مشهد را شاهد خواهیم بود.

به گفته کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از امروز تا یکشنبه هفته آینده به تناوب افزایش ابرناکی و بارش‌های پراکنده به‌صورت رگبار و نیز رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

حکمی ادامه داد: بررسی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها عمدتاً در نیمه شمالی با احتمال آب‌گرفتگی و ایجاد رواناب همراه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: روند کاهش دمای هوا از امروز در نواحی شمالی آغاز و به‌تدریج تا یکشنبه در سطح استان ادامه خواهد داشت، به طوری که بیشینه دمای مشهد که روز گذشته ۳۶ درجه به ثبت رسیده است با کاهش تدریجی تا روز یکشنبه به ۲۰ درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: برای بعدازظهر فردا تا قبل از ظهر روز جمعه در برخی نقاط مشهد شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

بنابر گفته حکمی، در ۲۴ ساعت گذشته، نیشابور با دمای ۱۳ درجه خنک‌ترین و داورزن با ثبت دمای ۴۱ درجه گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند، طی این مدت، کمینه و بیشینه دمای مشهد به ترتیب ۱۹ و ۳۶ درجه گزارش شده است، همچنین طی این مدت، بیشترین وزش باد از داورزن با سرعت ۴۰ کیلومتربرساعت به ثبت رسیده است.

نظر شما