شناسهٔ خبر: 68835377 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی کتاب مشق بهمن با موضوع دفاع مقدس+فیلم

کتاب مشق بهمن با موضوع دفاع مقدس به نویسندگی بهمن اکبریان دهکردی به چاپ رسیده است.

صاحب‌خبر -

کتاب مشق بهمن در ۷۰ صفحه، بهانه‌ای شد تا در گفتگو با نویسنده کتاب، از نیاز نسل نوجوان و جوان به محتوای دفاع مقدس بپرسیم.

اکبریان نویسنده کتاب گفت: در سال ۶۳ به استخدام آموزش‌وپرورش استان درآمدم و یک سال بعد به عنوان مدیر و معلم هنرستان کشاورزی شمس‌آباد منصوب شدم و خاطراتم در کتاب مشق بهمن مربوط به سال‌های ۶۴ تا ۶۶ است که هم‌زمان هم در کسوت معلمی هنرستان و هم در جبهه حضور داشتم و بسیاری از هنرجویان همرزم بنده بودند که ۳۵ نفر از آنان در طی این سال‌ها به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی افزود: ۹۰ درصد دانش‌آموزان این مرکز آموزشی از اهالی روستا‌های استان بودند و فضای این مجموعه آکنده از عرفان و معنویت بود و به نظرم بُعد معنوی هنرستان بر بُعد علمی و تحصیلی آن می‌چربید. این فضای زیبا باعث تقویت روحیه از خود گذشتگی و ایثار و فداکاری شده بود. به یاد دارم برخی دانش‌آموزان اهل نماز شب بودند و دور از چشم بقیه در محوطه اطراف هنرستان ساعت‌هایی از شب را با خدای خود خلوت و راز و نیاز می‌کردند. برپایی نماز‌های جماعت، مراسم دعا و مناجات‌خوانی، برپایی شب‌های قدر و برنامه‌های مناسبتی در اعیاد و سوگواری‌های اهل‌بیت (ع)، برپایی محافل تلاوت قرآن کریم و نظیر این برنامه‌ها در ایجاد این فضای معنوی بی‌تأثیر نبود تا جایی که ۷۰ درصد دانش‌آموزان در طی دوران دفاع مقدس عازم جبهه شدند و کلاس‌ها اغلب با ۳۰ درصد جمعیت برگزار می‌شد.

اکبریان گفت: هر بار که یکی از دانش‌آموزان به شهادت می‌رسید و به اتفاق معلمان و دانش‌آموزان به مراسم تشییع و خاکسپاری می‌رفتیم، روحیه شهادت‌طلبی و انتقام خون هم شاگردی در این نوجوانان و جوانان مستحکم‌تر بود.

<div id="video-display-embed-code_19858107"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8829463/19858107?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما