شناسهٔ خبر: 68820782 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بنیاد پژوهش‌های اسلامی میزبان پیش همایش ملی «دوسالانۀ پژوهش در هنر اسلامی»

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با مشارکت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در روز 23 مهرماه، میزبان پیش همایش ملی دوسالانۀ پژوهش در هنر اسلامی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

این رویداد علمی در آبان‌ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه هنر اصفهان برگزار خواهد شد و پژوهشگران گروه فرهنگ و هنر اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی و محققان مدیریت مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در کنار سایر مهمانان کمیتۀ علمی همایش، در ۳ پنل مجزا به ارائه مقالاتی با محوریت هنر رضوی، هنرهای سنتی و نسخ نفیس قرآنی خواهند پرداخت.
نور و آب در هنر اسلامی با محوریت قرآن، فلسفه، حکمت، زیبایی‌شناسی، مطالعات آثار صناعی در هنر اسلامی (نگارگری، سفال، فلز و چوب)، مطالعات آرایه‌های معماری اسلامی، هنر اسلامی و روابط بین‌الملل، هنر اسلامی در دوره معاصر و... از محورهای این همایش است.
گفتنی است، اولین دوره همایش ملی دوسالانه پژوهش در هنر اسلامی، دوشنبه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۳ توسط دانشگاه هنر اصفهان و تحت حمایت سیویلیکا در شهر اصفهان برگزار می‌شود و کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد.

نظر شما