شناسهٔ خبر: 68781666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۳۵ پرونده تخلف اصناف در شاهرود تشکیل شد

شاهرود - ایرنا - مدیر بازرسی و نظارت اصناف شاهرود گفت: ۴۳۵ پرونده تخلف صنفی طی نیمه نخست ۱۴۰۳ تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

صاحب‌خبر -

حامد هوشیار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و ۵۰ مورد بازرسی طی ۶ ماه نخست ۱۴۰۳ از واحدهای صنفی شاهرود انجام شد.

وی از ارسال ۴۳۵ پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی خبرداد و گفت: ارزش پرونده‌های تشکیل شده و ارسالی به تعزیرات حکومتی بیش از ۲۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه ۳۹۵ مورد شکایت تلفنی و حضوری طی این بازه زمانی ثبت شد، ابراز کرد: بیشترین عناوین تخلف گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، درج نکردن قیمت، نصب نکردن نرخ‌نامه و همچنین ارائه نکردن فاکتور است.

کشف ۲ انبار احتکار موادغذایی و لوازم‌خانگی در شاهرود

مدیر بازرسی و نظارت اصناف شاهرود از کشف ۲ انبار احتکار موادغذایی و لوازم خانگی خبر داد و گفت: محتکران پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی ادامه داد: از تاریخ یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ عملکرد نانوایی‌ها به واحد بازرسی و نظارت اصناف واگذار شد که در این بازه زمانی یکهزار و ۱۵۰ بازرسی با همکاری کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت انجام شد.

پلمب ۶ واحد نانوایی متخلف

وی با اشاره به تشکیل ۱۱۰ پرونده برای نانوایان متخلف، اظهار کرد: نانوایان متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و طی این مدت ۶ واحد نانوایی متخلف پلمب شد.

به گزارش ایرنا ، شهرستان شاهرود دارای بیش از ۹ هزار واحد صنفی دارای پروانه است. این واحدها زیرمجموعه ۳۴ اتحادیه به فعالیت می پردازند.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

نظر شما