شناسهٔ خبر: 68455690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه قم مطرح کرد؛

سه عنصر مدیریت صحیح انبیا(ص) و ائمه (ع) در کلام خداوند

قم- امام جمعه قم گفت: استعانت از خدا، صبر و استقامت و داشتن چشم‌انداز و آمید به آینده مهم‌ترین عناصر مدیریت الهی هستند؛ مدیریت همه انبیا(ص) و ائمه (ع) بر این مبنا بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید محمد سعیدی در جمع مدیران حرم مطهر حضرت معصومه (س) که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به نقش امید آفرینی در گفتار و عمل مدیران برای بهبود عملکرد زیر مجموعه خود، ابراز داشت: ترسیم چشم‌انداز و امیدآفرینی باعث می‌شود افراد به‌صورت هدفمند به وظایف خود عمل کنند.

وی ناامیدی مدیر را موجب گرفتن امید از کارکنان و بروز انواع و اقسام تخلفات در مجموعه تحت مدیریت وی دانست و افزود: وقتی انسان نسبت به جایی که در آن کار می‌کند امیدوار نباشد باب گریز از انجام وظایف باز می‌شود و این برای یک تشکیلات مضر است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به مدیریت صحیح انبیای الهی، به جریان حضرت موسی و قومش در قرآن کریم پرداخت و گفت: خداوند در آیه ۱۲۸ سوره اعراف می‌فرماید حضرت موسی (ع) به قوم خود توصیه کرد که از خدا یاری بجویید و در راه خدا صبر و استقامت داشته باشید؛ زیرا زمین از آن خداست و آن را به هر کس از بندگانش که بخواهد به ارث می‌دهد و عاقبت برای افرادی است که عمل صالح انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه مؤمن در محیط کار خود چهارچوب دارد و بر اساس دین حرکت می‌کند، افزود: مؤمن حتی وقتی با دشمن مواجه می‌شود در چارچوب دین عمل می‌کند و با هر روشی حاضر نیست بر دشمن غلبه پیدا کند.

آیت‌الله سعیدی بنا بر آیه ۱۲۸ سوره اعراف مدیریت انبیا را بر پایه استعانت از خدا، صبر در راه حق و امیدواری نسبت به آینده دانست و گفت: مدیر لایق مدیری است که با الهام از اهل‌بیت (ع) در کارها از خدا مدد بگیرد و در راه انجام‌وظیفه صبر کند و چشم‌اندازش این باشد که عاقبت امور برای افراد باتقوا است؛ بنابراین هر مدیری که بر این مبنا عمل کند زیرمجموعه او هم این‌گونه عمل خواهند کرد و در نتیجه در کار خود موفق خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه در حماسه کربلا نیز سه عامل استعانت از خدا، صبر در راه حق و امیدواری نسبت به آینده وجود داشت، افزود: در اوج مصیبت وقتی که زنجیر اسارت را به امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بستند نیز این سه عامل وجود داشت و همین عوامل بود که اهداف این قیام را محقق کرد.

نظر شما