شناسهٔ خبر: 68455559 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یک سیاستمدار فرانسوی مدعی شد که جان مالک تلگرام در خطر است یک سیاستمدار فرانسوی مدعی شد که جان مالک تلگرام در خطر است

رهبر یکی از احزاب فرانسه هشدار داد که ممکن است جان «پاول دوروف» موسس و مدیرعامل تلگرام در خطر باشد.

صاحب‌خبر -

فلوریان فیلیپات، رهبر حزب «میهن پرستان» فرانسه می‌گوید که جان «پاول دوروف» که به تازگی به قید وثیقه آزاد شده ممکن است در خطر باشد، زیرا رئیس‌جمهور فرانسه از فاش شدن اطلاعات خود در پیام‌رسان او واهمه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، این سیاستمدار فرانسوی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «فراموش نکنیم که امانوئل مکرون و تیم او همواره از پیام رسان تلگرام استفاده می‌کنند و او از فاش شدن اطلاعات خود در این فضا واهمه دارد. پاول دوروف باید مراقب باشد. ممکن است جانش در خطر باشد».  

این سیاستمدار به گزارش رسانه‌های فرانسوی اشاره کرد که مدعی بودند ماموران اطلاعاتی فرانسه در دبی با دوروف تماس گرفته‌اند و او از اشتراک‌گذاری اطلاعات طبقه‌بندی شده خودداری کرده است.

مالک روسی‌الاصل تلگرام که شهروندی فرانسه و امارات را نیز دارد، شنبه هفته گذشته در فرودگاه پاریس بازداشت شد. دستگاه قضایی فرانسه می‌گوید که دوروف متهم به همدستی در راه‌اندازی یک پلتفرم آنلاین است که اجازه تراکنش‌های غیرقانونی، انتشار تصاویر سوءاستفاده از کودکان و قاچاق مواد مخدر را می‌دهد. او روز چهارشنبه با قرار وثیقه ۵ میلیون یورویی آزاد شد، اما از خروج از فرانسه منع شده است.

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما