شناسهٔ خبر: 68455537 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حمله با چاقو در کارناوال لندن ۲ قربانی گرفت

دو نفر که در جریان حملات با چاقو در کارناوال معروف اخیر

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: دو نفر پس از دو حمله با چاقو در کارناوال معروف اخیر "ناتین هیل" لندن بر اثر جراحات شدید جان خود را از دست دادند.

به گزارش تسنیم، پلیس بریتانیا امروز شنبه اعلام کرد قربانیان یک مادر ۳۲ ساله بودند که به همراه فرزندش و یک آشپز در این مراسم شرکت کردند. پس از آن دو مظنون دستگیر شدند.

این زن ۳۲ ساله در روز یکشنبه گذشته در حالی که قصد داشت یک بحث را خاتمه دهد از ناحیه کشاله ران مورد اصابت چاقو قرار گرفت. وی صبح امروزشنبه درگذشت. او با دختر سه ساله اش و دیگر اعضای خانواده و دوستانش در کارناوال شرکت کرد. در ارتباط با این حادثه یک مظنون ۲۰ ساله بازداشت شد.

عصر روز دوشنبه هم در این منطقه یک مرد ۴۱ ساله متولد سوئد بیهوش با جراحت سر در بیرون یک رستوران پیدا شد. وی عصر جمعه در بیمارستان درگذشت. در این پرونده هم یک مظنون ۳۱ ساله دستگیر شد.

پلیس پیش از این گفته بود که هشت نفر در کارناوال آخر هفته گذشته لندن مورد ضربات چاقو قرار گرفتند و صد‌ها نفر دستگیر شدند.

پلیس انگلیس از چاقوکشی و جنایات و خشونت‌های متعدد در جریان برگزاری جشنواره خیابانی ناتیگ هیل لندن خبر داد که در نتیجه تعداد زیادی مجروح و صد‌ها نفر دستگیر شدند.

پلیس این جشنواره خیابانی را با هزاران نیروی امنیتی خود زیر نظر داشت، اما نتوانست از چاقوکشی و جنایات متعدد دیگر جلوگیری کند.

کارناوال ناتینگ هیل که توسط مهاجرانی از کارائیب راه اندازی شده بیش از ۵۰ سال است که جشن گرفته می‌شود و یکی از بزرگترین جشنواره‌های خیابانی در اروپا به حساب می‌آید. به گفته رسانه‌های بریتانیایی، این جشنواره در آخر هفته گذشته حدود یک میلیون بازدیدکننده داشته است.

این کارناوال که روز دوشنبه فعالیت‌های خود را به پایان رساند، با حضور بیش از یک میلیون نفر برگزار شد و جشنی از فرهنگ آفریقایی-کارائیب است که هر ساله در خیابان‌های محله ناتینگ هیل در غرب لندن برگزار می‌شود و حدود ۷ هزار افسر پلیس برای نظارت بر آن حضور داشتند.

اخیرا همچنین خشونت‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای بعد از حمله با سلاح سرد که منجر به کشته شدن سه کودک شد در سراسر انگلیس شکل گرفت. معترضان به نیرو‌های امنیتی، پناهگاه‌های پناهجویان و مساجد حمله کردند. در جریان این درگیری‌ها خودرو‌ها و ساختمان‌ها به آتش کشیده شد و افسران پلیس مجروح شدند.

این ناآرامی‌ها پس از آن آغاز شد که یک جوان ۱۷ ساله در یک مراسم در شهر ساحلی ساوتپورت در شمال انگلیس سه دختر را کشت و ده کودک را با چاقو به شدت مجروح کرد. سپس گزارشی دروغ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه عامل این حمله یک پناهجوی به زعم غربی‌ها اسلام گرای افراطی است. در واقع، این مرد در ولز به دنیا آمده بود والدینش مسیحی و اهل رواندا بودند.

نظر شما