شناسهٔ خبر: 68455416 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پزشکیان: قانون مدونی برای فضای مجازی تدوین می‌شود/ برداشت از صندوق توسعه ملی با اجازه رهبر انقلاب

رئیس جمهور کشورمان گفت: ما به شدت تحت تحریم هستیم و با ما معامله نمی‌کنند ولی اینکه با مردم مهربانانه باشیم و مشکلات آنها را حل کنیم و‌جواب آنها را  محترمانه بدهیم و محترمانه رفتار کنیم این به تحریم ربطی ندارد این شاخص ما از ارزیابی نیروی هایمان خواهد بود.   رئیس جمهور کشورمان گفت: ما به شدت تحت تحریم هستیم و با ما معامله نمی‌کنند ولی اینکه با مردم مهربانانه باشیم و مشکلات آنها را حل کنیم و‌جواب آنها را  محترمانه بدهیم و محترمانه رفتار کنیم این به تحریم ربطی ندارد این شاخص ما از ارزیابی نیروی هایمان خواهد بود.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان شامگاه شنبه درنخستین گفت وگوی تلویزیونی خود، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده  است که مشکلات گندم کاران و بیماران حل شود. ما باید دررمجموعه حکومت بدانیم کجا بودیم، کجاییم و کجا می رویم، من قصدم نقد گذشته نیست و هرچه بوده هست و باید دست به دست هم دهیم که مشکلات حل شود و به بودنمان در ایران افتخار کنیم و قرار است ما الگو باشیم.

وی اظهار کرد: ما باید اجازه دهیم توانمندی ها در جامعه بروز شود خیلی وقتها حسودی می کنیم، کاری می کنیم که معاونت ها و مدیران در استان ها براساس شایستگی قرار گیرند نه اینکه وابسته به جریان و گروهی خاصی باشند شاخص ما رضایت مردم است

پزشکیان گفت: ما به شدت تحت تحریم هستیم و با ما معامله نمی کنند. اینکه با مردم مهربانانه باشیم و مشکلات آنها را حل کنیم و‌جواب آنها را  محترمانه بدهیم و محترمانه رفتار کنیم این به تحریم ربطی ندارد این شاخص ما از ارزیابی نیروی هایمان خواهد بود. 

وی تاکید کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۴را در آبان ماه تقدیم مجلس می کنیم. درباره بحث عدالت و محرومین و مکانیزم های پرداخت در قانون دیده می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در بورس ثبات ایجاد کنیم، اظهار داشت: وزیراقتصاد نظراتش را با چارچوب برنامه ارائه می‌دهد. در خصوص بورس با کارشناسان جلسه می‌گذاریم و از آنها نظر می‌خواهیم.

پزشکیان افرود: اگر انسجام داخلی داشته باشیم و مشکلاتمان با همسایه‌ها و دنیا را از بین ببریم، می‌توانیم به بهبود  وضعیت اقتصادی امیدوار باشیم، اقتصاد بخشی داخلی است و بخشی به ارتباطات خارجی برمی‌گردد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدام دولت برای کاهش تورم گفت: تمام تلاشمان را خواهد کرد اما بستگی به این دارد که در دنیا چه اتفاقاتی بیفتد و چقدر بتوانیم در داخل به وحدت برسیم. تیم اقتصادی که وجود دارد به صورت هماهنگ پیش می‌روند و هر هفته برای وضعیت اقتصادی کشور جلسه برگزار می‌کنیم.

رئیس جمهوربا تاکید بر اینکه فردا قرار است برنامه‌ای به وزرا بدهیم که بدانند مسئولیت کدام بخش از برنام هفتم با کدام وزارتخانه است، خاطرنشان کرد: وزرا هم باید برنامه عملیاتی و زمان‌بندی بدهند که چگونه برای تحقق آن کار خواهند کرد. اگر برنامه‌ای باشد که ببینیم نمی‌توانیم به آن عمل کنیم آن را با مجلس در میان می‌گذاریم. یک ابزار نظارتی هم ایجاد می‌کنیم که دقیقا میزان اجرای برنامه را بررسی کند.

رئیس جمهور بیان کرد: هر هفته برای بررسی مشکلات اقتصادی جلسه داریم و هدفمان این است که سلایق را نزدیک کنیم که به اهدافمان برسیم. ما در حال گفت و گو با کشورهای مختلف و سران این کشورها هستیم.پیمان های می بنندیم و  بسته  وسیعی از اقدامات است که باید انجام شود.

وی تاکید کرد: بحث ناترازی بانک ها کاملا درست است ولی باید به گونه ای عمل کنیم که مردم ضرر نکنند نمی شود در بانکی را یکباره بست ما بانکها را می شناسیم اما باید روندی را در پی گیریم که مشکلاتی را برای مردم ایجاد نکند. در بحث بورس  برای اینکه  راه را محکم تر ادامه دهیم با کارشناسان اقتصادی جلساتی خواهیم داشت که ثباتی را که مردم به دنبال آن هستند ایجاد شود. اگر بتوانیم مجموعه کارشناسان  و متخصصان را در کنار هم به کار بگیریم و بهترین ایده ها را به کار بگیریم ثبات ایجاد می شود.

پزشکیان در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه رهبری کلید حل مشکلات اقتصادی را تولید عنوان کردند و شما در شعارهای انتخاباتی تان رشد اقتصادی  را هشت درصد  ذکر کردید چگونه می توان رشد هشت درصد را ایجاد کرد، گفت: ناترازی انرژی در بحث تولید کارخانجات اثر گذار بوده است و خود کارخانه ناتراز شده است  و نمی تواند پول کارگر را بدهد تا این ناترازی در انرژی و بانک ها باشد امکان ایجاد رشد هشت درصد نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای رشد هشت درصد ۲۰۰میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم، تصریح کرد: برای رشد هشت درصدی مقداری از این سرمایه را با بهبود کیفیت و بهره وری می توانیم در داخل ایجاد کنیم اما سرمایه‌گذاری  و مقدار پولی که در ممکلت داریم صد میلیارد دلار بیشتر نیست و صد میلیارد دلار به سرمایه گذاری خارجی نیاز داریم که به رشد هشت درصد برسیم و این ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاران خارج برمی گردد و باید وزارت خارجه تلاش کند و باید تولید کننده و سرمایه گذاران ما به ما اعتماد کنند.

وی افزود: ما نه تنها سرمایه گذار  نتوانستیم بیاوریم بلکه همان تعدادی اندک که  بوده است از کشور خارج شده است . انسجام و وفاق در بالا است اگر مردم تولید کنندگان سرمایه گذاران  اعتماد کنند ما پشت سر آنها می ایستیم. عدالت جنسیتی قومیتی و منطقه ای را دنبال می کنیم. بحث پزشک خانواده و سیستم ارجاع در کشور عادلانه است 

پزشکیان بیان داشت: اگر چنین کاری را انجام دهیم کسی که در دور افتاده ترین نقطه کشور است همان خدماتی را در بحث بهداشت و درمان  می گیرد که آن کسی که در تهران است دریافت می کند.

وی تاکید کرد: در آموزش و پرورش مشکل زیاد داریم که قابل قبول نیست. پرا باید در کشور کسی که پول و آشنا ندارد در مدرسه ای درس بخواند  که خوب آموزش نبیند. چرا نباید استاندارد قابل قبول در آموزش و‌پرورش داشته باشیم؟

رئیس جمهور با بیان اینکه برای مسئله کنکور باید در شورای انقلاب فرهنگی صحبت کنیم، اظهار داشت: باید برای ارزیابی عدالت را در نظر بگیریم، کسی که در شمال تهران با امکانات درس می‌خواند باید با کسی که در یک روستای کوچک و محروم درس می‌خواند یکی باشد؟

پزشکیان افزود: باید بازنگری اساسی کنیم دیا عدالت است که کسی که دارا است با کسی که ندارد باهم مسابقه دهند؟ معیارها در کنکور باید تغییر کند و باید رقابت عادلانه باشد. رقابت بین دو نفر که امکانات برابر دارند امکان پذیر است

وی با اشاره به اینکه هدف از سفر به عراق زیارت مولا و پایبندی بر مسیر است، تصریح کرد: می خواستم زودتر به عراق بروم تا به زیارت امیرالمومنین در نجف برسم، بیشترین نگاه ما از مولا علی(ع) است.

رئیس دولت چهاردهم تاکید کرد: خیلی از ایرانیان خارج از کشور دلشان برای مملکت می تپد باید اینها را برگرداینم که سرمایه گذاری برای کشور خودشان کنند باید به اینها  اطمینان دهیم  برای آنها پرونده درست نمی کنیم. اگر دید باز رهبری نبود ما را هم حذف کرده  بودند ما باید جذب کنیم و باید برای  همه آنهایی که دلشان برای ایران می تپد بستر را باز کنیم که بدون واهمه و ترس بیاید.

پزشکیان در مورد فضای مجازی گفت:  با چند نفر در مورد وزارت ارتباطات صحبت کردیم و  ‌‌در نهایت با آقای هاشمی به نتیجه رسیدم. در مورد فضای مجازی  با شورای عالی فضای مجازی به نتیجه برسیم و آن چیزی که داده ها نشان می دهد بستر را برای مردم درست کنیم و قانون  مدونی  برای فضای مجازی تدوین می شود.

وی در مورد سفرهای استانی گفت: اینکه باید بین مردم وسفر استانی برویم شکی نیست. ولی اینکه وعده بدهیم و پول نباشد ما وعده نمی دهیم. ما براساس بودجه ای که هست وعده می دهیم واین پول باید در بودجه مشخص باشد ما می خواهیم خدمتگزار مردم باشیم و صادق باشیم و دروغ نگوییم. خیلی از پروژه ها که در استان‌ها کلنگ زده شده اجرایی نشده است و‌ اگر من هم همان راه را بروم نمی‌شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: دلم می‌خواهد بین مردم باشم. اینکه من را اینجا مورد حفاظت قرار می دهند سخت است. اینکه بین مردم باشم عشق می کنم تا اینکه در فضای بسته‌تر و تمیز باشم.

پزشکیان گفت: الان هم مشکلات کشاورزان، پرستاران، داروسازان و معلمان را را حل می کنیم ولی باید پول باشد. از مقام معظم رهبری اجازه گرفتیم که مقداری از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم که بدهی ها را پرداخت کینم از ایشان تشکر می کنم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم تصمیماتی بگیریم و‌ وعده های  بدهیم که پول هم باشد. قول می‌دهیم حرف‌هایی که زدیم را فراموش نکنیم و تا آخر با شما هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما