شناسهٔ خبر: 68455242 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

از جواد عزتی تا نفس عمیق و گردن زنی در شبکه نمایش خانگی

تازه ترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی که در خانه می توانید تماشا کنید

شبکه نمایش خانگی از نیمه شهریور با چند فیلم و سریال روزهای تازه‌ای را شروع خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، دو سریال گردن‌زنی و بازنده، فیلم تمساح خونی و نسخه ترمیم‌شده فیلم نفس عمیق و همچنین انیمیشن بچه زرنگ، فیلم ها و سریال هایی هستند که به زودی در شبکه نمایش خانگی منتشر خواهند شد.

تازه ترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی که در خانه می توانید تماشا کنید

تمساح خونی

اولین ساخته سینمایی جواد عزتی، چهارشنبه ۱۴ شهریور به صورت آنلاین اکران خواهد شد. تمساح خونی فیلم ۱۶ اسفند سال گذشته روی پرده رفت و تا مدت‌ها پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ بود و حالا هم با ۱۶۷ میلیارد تومان فروش، فیلم دوم جدول فروش امسال است. تمساح خونی یک کمدی-اکشن است که علاوه بر جواد عزتی، ‌ عباس جمشیدی‌فر، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی، سعید آقاخانی، جمشید جهان‌زاده، رامین پورایمان و کیومرث مرادی در آن بازی می کنند. فیلم داستان دو شخصیت اصلی به نام‌های هومن (جواد عزتی) و پیمان (عباس جمشیدی‌فر) است که با دردسر بزرگی روبه‌رو شده‌اند و کمبود مالی دارند و به همین دلیل تصمیم می‌گیرند به قمار روی آورند.

تازه ترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی که در خانه می توانید تماشا کنید

نفس عمیق

نفس عمیق ساخته پرویز شهبازی یک فیلم کالت است که سال ۸۲ اکران شد. فیلمی به تمامی خارج از جریان اصلی سینما که در زمان اکرانش دوستداران زیادی هم در میان منتقدین و هم تماشاگران پیدا کرد. فیلم با بازی منصور شهبازی، مریم پالیزبان و سعید امینی به ناکامی های نسل جوان اشاره می کند و از یأس و بیهودگی شخصیت هایش. فیلم در زمان اکران با وجود تحسین هایی که شد، فروش بالایی نداشت، اما یکی از فیلم های ماندگار سینمای ایران است. نسخه ترمیم شده این فیلم حالا قرار است از روز ۲۱ شهریور، همزمان با روز ملی سینما، به شکل آنلاین از یکی از پلتفرم ها اکران شود.

تازه ترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی که در خانه می توانید تماشا کنید

بچه زرنگ

انیمیشن بچه زرنگ هم که یکی از ۶ فیلم پرفروش سال ۱۴۰۲ بود، ‌ قرار است از روز ۱۵ شهریور در چرخه اکران آنلاین قرار بگیرد. این فیلم انیمیشن که در چهل‌ و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و حامد جعفری، سیمرغ بلورین بهترین فیلم پویانمایی را برای تهیه‌کنندگی این فیلم گرفت، ‌ داستان پسر بچه‌ای است که عاشق ابرقهرمان‌های فیلم‌هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با ببری مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض‌شده ایران (ببر مازندران) است و تصمیم می‌گیرد به آن حیوان هم کمک کند و او را به زادگاهش مازندران بازگرداند.

تازه ترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی که در خانه می توانید تماشا کنید

گردن زنی

سریال گردن زنی هم از ۲۳ شهریور منتشر خوهد شد. گردن زنی است سریالی است معمایی جنایی به نویسندگی و کارگردانی سامان سالور که پیش از این فیلم های سه کام حبس، چند کیلو خرما برای مراسم تدفین و تمشک را کارگردانی کرده و گردن زنی اولین تجربه او در سریال سازی و شبکه نمایش خانگی است. سالورو برای چند کیلو خرما برای مراسم تدفین جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۰۶ و بالن طلایی بهترین فیلم جشنواره سه قاره ۲۰۰۶ را به دست آورده و نشان داده به موضوعات اجتماعی علاقه مند است. داستان گردن زنی از یک عروسی آغاز می‌شود که وقوع یک جنایت هولناک، آن را به کلی دگرگون می‌کند. این تراژدی ناگهانی، رازهای ناگفته و تاریکی‌های پنهانی را برملا می‌کند و تاروپود روابط و وابستگی‌ها را مورد تهدید قرار می دهد.
نکته جالب در باره این سریال حضور علی قربان زاده، یکی از بازیگران محبوب دهه هشتاد در کسوت تهیه‌کننده است. قربان زاده آخرین بار در فیلم نهنگ عنبر ۲ ساخته سامان مقدم بازی کرده و بعد از هشت سال حالا برای اولین بار تهیه کنندگی یک سریال شبکه نمایش خانگی را به عهده دارد. ضمن این که در آن بازی هم می کند.
بایگران این سریال هم ترکیبی از بازیگران شناخته شده سینما، تلویزیون و تئاتر هستند. حسن معجونی که آخرین بار با سریال کمدی دفتر یادداشت، در شبکه نمایش خانگی بوده، این جا در نقشی کاملا متفاوت حضور دارد. مهدی حسینی نیا هم که با سریال یاغی نشان داد بازیگر قابلی است و شناخته شد(هرچند پیش از آن در تئاتر تجربه های فراوانی داشته) در این سریال بازی می کند. علاوه بر این دو مهران غفوریان، سمیرا حسن پور، ترلان پروانه، رویا نونهالی، پژمان بازغی، بهنام تشکر، پوریا رحیمی سام، الهام پاوه نژاد، محمد ولی‌زادگان، امین شعرباف، علی قربان‌زاده، کیسان دیباج و الیکا ناصری در این سریال بازی دارند.

تازه ترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی که در خانه می توانید تماشا کنید

بازنده

با نزدیک شدن به قسمت‌های آخر فصل سوم سریال «زخم کاری» سریال جایگزین آن معرفی شده است. «بازنده» یک مینی سریال جنایی معمایی است که اواخر شهریور از شبکه نمایش خانگی منتشر خواهد شد. امین حسین‌پور نویسنده و کارگردان این سریال است که پیش‌تر هم سریال کوتاه درمانگر را در ژانری جنایی و رازآلود برای شبکه نمایش خانگی ساخته و بازنده دومین تجربه او در این ژانر محسوب می‌شود. این سریال اولین بار قرار بود تابستان گذشته منتشر شود که این اتفاق رخ نداد. دی ماه گذشته هم اعلام شد این سریال در مرحله تدوین قرار دارد و در بهمن ماه از یک پلتفرم نمایش فیلم و سریال منتشر می‌شود. اما این بار هم بازنده به پخش نرسید و توضیحی هم در باره علت منتشر نشدن آن نه از سوی پلتفرم پخش‌کننده و نه سازندگان ارائه نشد. حالا اما با این که باز هم زمان پخش قطعی اعلام نشده، این سریال اواخر تابستان پخش خواهد شد و از پوستر رسمی‌ آن هم رونمایی شده است: آنطور که گفته شده به دلیل ژانر معمایی و جنایی سریال، سازندگان آن اطلاعات چندانی در باره داستان سریال منتشر نکرده‌اند. اما به طور خلاصه گفته شده در باره کارآگاه کیانی است که درگیر پرونده‌ای پیچیده می‌شود و رازهای بزرگی از یک خانواده را برملا می‌کند. بازنده با یک تیم از بازیگران شناخته شده سعی در جذب مخاطب دارد. علیرضا کمالی که با سریال پوست شیر و در نقش یک خلافکار با مرام که برای کمک به دوستش همه کار می‌کند، طرفداران زیادی پیدا کرد، این جا در یک نقش اول، نقش کارآگاه کیانی را بازی می‌کند. سارا بهرامی‌ که پیش از این هم در مینی سریال قبلی همین کارگردان، درمانگر، بازی کرده بود، ‌ در این سریال هم حضور دارد. به علاوه صدف اسپهبدی، رویا جاوید نیا، محمد علی محمدی و مهدی رکنی دیگر بازیگران این سریال هستند. اما نکته جلب حضور پیمان قاسم خانی در سریال است. قاسم خانی آخرین بار سال ۹۹ در فیلم چپ راست ساخته حامد محمدی بازی کرده و حضورش در بازنده کنجکاوی برانگیز است.

نظر شما