شناسهٔ خبر: 68454319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون خدمات زایران حرم رضوی اعلام کرد؛

بهره گیری از ظرفیت ۳۳ هزار اسکان در حرم رضوی برای زائران

مشهد- معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: در حرم مطهر رضوی از ظرفیت ۳۳ هزار اسکان در هر شبانه روز برای اسکان زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر استفاده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شبان ظهر شنبه در نشست خبری با موضوع برنامه‌های حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر که در حرم رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۸۲ موکب برای خدمت به زائران رضوی در دهه پایانی صفر پیش بینی شده است، اظهار کرد: ۱۷ موکب از این تعداد بین راهی یا برون شهری هستند.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه ۲۷ موکب درون شهری هستند، افزود: همچنین ۱۳۸ موکب در حریم حرم مطهر رضوی در پنج محور منتهی به حرم امام رضا (ع) خدمات فرهنگی، پذیرایی، خدماتی و درمانی ارائه می‌کنند.

وی گفت: امسال برنامه‌های حرم رضوی برای دهه پایانی صفر در قالب هفت سرفصل شامل مواکب، اسکان زائر، درمان، چایخانه‌ها، تسهیل زیارت، فرش آرایی و کتیبه آرایی سیاه پوشی حرم مطهر رضوی، برنامه ریزی شده است.

شبان در خصوص ظرفیت اسکان زائرین گفت: در حرم مطهر رضوی از ظرفیت ۳۳ هزار اسکان در هر شبانه روز برای اسکان زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر استفاده شده است.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه پارکینگ شماره یک حرم مطهر رضوی از یک هفته گذشته با تفکیک قسمت خواهران و برادران ایزوله، ایمن، فرش آرایی و گل آرایی شده است، افزود: در این پارکینگ خدمات شستشوی لباس، خدمات چایخانه، پذیرایی صبحانه، ناهار و شام، خدمات درمانی و دریافت امانت زائران ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: برای اسکان ۳۵ تا ۴۰ هزار زائر در ۲۹ مدرسه اطراف حرم مطهر با آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

شبان با خاطر نشان کردن اینکه چهار ایستگاه چایخانه در چهار نقطه حرم مطهر رضوی به زائران خدمت می‌کنند، گفت: این ایستگاه‌ها صبحانه، ناهار، چای، شربت و چای عراقی را به صورت ۲۴ ساعته در دهه پایانی ماه صفر به زائران ارائه می‌دهند.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: در حوزه درمان در داخل حرم مطهر رضوی ۵۰ گروه واکنش سریع، هفت پایگاه موقت و ۹ پایگاه ثابت با ۵۶۱ نیرو برای ارائه خدمات درمانی به زائران رضوی ایجاد شده است.

وی در خصوص طرفیت پارکینگ‌ها بیان کرد: پارکینگ شماره یک، ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار مرد و ۶ هزار زن و پارکینگ شماره سه ظرفیت پذیرش ۶ هزار زائر زن و مرد را دارد که در صورت تکمیل ظرفیت این ۲ پارکینگ از صحن امام حسن مجتبی (ع)، صحن رضوان و رواق‌های زیرسطحی حرم مطهر برای اسکان استفاده خواهد شد.

شبان ابراز کرد: همچنین یک بیمارستان صحرایی در باب الکاظم، چهار آمبولانس، پنج اتوبوس آمبولانس و ۱۲ موتورلانس داخل حرم مطهر رضوی مستقر شده است.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه اکنون ۲۷ هزار قفسه برای دریافت امانت و لوازم زائران دایر است، افزود: همچنین ۲ هزار و ۷۰۰ صندلی چرخ دار و نیز تأمین ویلچر برای تردد روزانه ۶۰۰ زائر و افزایش دفاتر «پیدا شده‌ها» در حرم مطهر رضوی در این ایام برنامه ریزی شده است.

وی گفت: همچنین ظرفیت قفسه شارژ موبایل در حرم رضوی از هزار و ۲۰۰ قفسه در دهه پایانی صفر پارسال به ۲ هزار و ۳۰۰ قفسه شارژ در سال جاری افزایش یافته است.

نظر شما