شناسهٔ خبر: 68454032 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم:

جایگاه وزارت ارتباطات در برنامه هفتم پیشرفت ارتقا یافته است

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم در مراسم تکریم و معارفه وزیر ارتباطات گزارشی از اقدامات انجام شده در دوره ۳ساله دولت سیزدهم ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم درمراسم تکریم و معارفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که با حضور محمدرضا عارف معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، با اشاره به راهبردهای وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم، گفت: یکی از راهبردهای این دوره انجام کارهای زیرساختی و اساسی بود. 

وی پروژه فیبرنوری را یکی از این کارهای زیرساختی عنوان کرد و افزود: این پروژه بر اساس هدف‌گذاری انجام شده تا یک سال آینده به اتمام می‌رسد البته بر اساس برنامه هفتم تا پایان این برنامه باید ۲۰ میلیون اتصال ساختمان به این شبکه انجام شود. 

زارع پور، توسعه صنعت فضایی را یکی دیگر از برنامه‌های اساسی وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: توسعه این حوزه با شکل گیری یک تیم همدل بین دولت و نیروهای مسلح شتاب گرفت و ۱۲ پرتاب به اندازه ۱۲ سال گذشته در این دوره انجام شد. 

وی، ساخت بزرگترین پایگاه فضایی غرب آسیا را یکی دیگر از دستاورد‌های این حوزه عنوان کرد و افزود: فاز نخست این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و ۳ ایستگاه زمینی دریافت سیگنال هم در حال ساخت است. 

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، به راه اندازی پنجره واحد خدمات دولت هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: ۵۰ میلیون کاربر تاکنون از خدمات این پنجره استفاده کرده‌اند و باعث شفاف‌سازی و حذف امضاهای طلایی می‌شود. 

وی یکی دیگر از راهبردهای این دوره را راهبری حوزه اقتصاد دیجیتال معرفی کرد و افزود: در این دوره تلاش کردیم وزارت ارتباطات به عنوان راهبر پروژه‌های این حوزه در بخش‌های مختلف مانند اجرای نسخه پیچی الکترونیک و دولت هوشمند باشد و با تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال در دولت راهبری این حوزه را با همکاری دستگاه‌های دیگر انجام داد. 

زارع‌پور از پیشرفت ۲۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات از ابتدای دولت سیزدهم و رسیدن به حدود ۶۶ درصد را یکی دیگر از اقدامات این دوره عنوان کرد. 

وی به ارتقای جایگاه وزارت ارتباطات در برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و افزود: با تصویب این برنامه وزارت ارتباطات جدیدی، متولد شده که به غیر از تنظیم‌گر حوزه ارتباطات، ابزارهای تنظیم‌گری حوزه فناوری اطلاعات نیز در اختیار آن قرار گرفته است. 

وزیر سابق ارتباطات به توسعه ارتباطات در روستاها نیز اشاره کرد و با اعلام اتصال ۸۳۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات، گفت: ۱۵۰۰ روستای باقیمانده نیز در این دولت به شبکه متصل می‌شوند. 

وی به افزایش ۱۰ برابری پیام رسان‌های داخلی نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حد. د ۴۰ میلیون نفر کاربر پیام رسان‌های داخلی هستند.

 

انتهای پیام/

نظر شما