شناسهٔ خبر: 68453914 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هنرجو: مدال آسیایی اسکیت نگاه‌ها را به این ورزش تغییر داد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکیت با اشاره به اینکه نگاه‌ها به این رشته ورزشی تغییر پیدا کرده، گفت: بعد از کسب مدالی که در بازی‌های آسیایی هانگژو به دست آوردیم نگاه‌ها به این رشته متفاوت‌تر از قبل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا، مجید هنرجو اظهار داشت: خدا را شاکریم بعد از کسب مدالی که در بازی‌های آسیایی هانگژو به دست آوردیم نگاه‌ها هم به این رشته بسیار متفاوت‌تر از قبل شده و نه تنها مسئولان بلکه خانواده‌ها نیز به چشم یک رشته محبوب و مدال‌آور به آن نگاه می‌کنند.

وی افزود: اسکیت ورزشی شاد و مفرح است و در سال‌های اخیر به خوبی مورد استقبال مردم قرار گرفته و خانواده‌های بسیاری جذب این رشته ورزشی شده‌اند. ورزشکاران سرمایه اصلی این رشته در کشور محسوب می‌شوند و خوشبختانه حمایت خانواده‌ها برای اعزام فرزندانشان به رقابت‌های مختلف داخلی سبب شده تا هر روز شاهد افزایش بیشتر تعداد مشتاقان و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی باشیم.

هنرجو افزود: در کنار مسابقات اسکیت سرعت، رقابت‌های اینلاین هاکی در بخش دختران با حضور ۲۷ تیم در حال پیگیری است و این استقبال خوب نشان از علاقه‌مندی زیاد نسل جدید به این رشته ورزشی دارد. همچنین اردوهای تیم ملی هم برای حضور در رویداد جهانی المپیک اسکیت با حضور ملی‌پوشان زیر نظر مربیان تیم ملی در حال پیگیری است و نمایندگان ما باید در جهانی ایتالیا به میدان بروند.

رئیس فدراسیون اسکیت در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: خدا را شاکریم بعد از کسب مدالی که در بازی‌های آسیایی هانگژو به دست آوردیم نگاه‌ها هم به این رشته بسیار متفاوت‌تر از قبل شده و نه تنها مسئولان بلکه خانواده‌ها نیز به چشم یک رشته محبوب و مدال‌آور به آن نگاه می‌کنند.

وی در خصوص مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت دختران در رده‌های سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان اظهار کرد: مسابقات بسیار خوبی برگزار شد به نحوی که استقبال بالایی از طرف ورزشکاران و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی را شاهد بودیم.

هنرجو تصریح کرد: موفقیت در اسکیت، نگاه ویژه به رده‌های پایه را می‌طلبد و در این مورد مربیان با وجود آن که کمتر مورد توجه قرار دارند اما نقش آنان در بازیکن‌سازی، شناسایی و پرورش استعدادها بی بدیل است. یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار ما قرار دارد بها دادن به ترویج و گسترش این رشته در رده‌های سنی پایه در کنار بحث استعدادیابی است. موضوعی که به زعم خیلی از کارشناسان و افراد صاحب فن می‌تواند برای کسب سکوهای جهانی و رسیدن به قله‌های پیشرفت راه‌گشا باشد تا بتواند شرایط مطلوب را برای حضور حداکثری ورزشکاران در رویدادهای رسمی داخلی فراهم کند تا از دِل این مسابقات، استعدادهای برتر شناسایی و در جهت افتخارآفرینی به سطوح تیم ملی معرفی شوند.

وی افزود: در کنار مسابقات اسکیت سرعت، رقابت‌های اینلاین هاکی در بخش دختران با حضور ۲۷ تیم در حال پیگیری است و این استقبال خوب نشان از علاقه‌مندی زیاد نسل جدید به این رشته ورزشی دارد. همچنین اردوهای تیم ملی هم برای حضور در رویداد جهانی المپیک اسکیت با حضور ملی‌پوشان زیر نظر مربیان تیم ملی در حال پیگیری است و نمایندگان ما باید در جهانی ایتالیا به میدان بروند.

گفتنی است، مسابقات جهانی اسکیت ایتالیا از شانزدهم شهریور تا سوم مهرماه در شرایطی برگزار خواهد شد که نمایندگان ایران در این رویداد و در ۵ رشته به میدان می‌روند.

نظر شما