شناسهٔ خبر: 68453492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خبر داد

برگزاری نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۴ تبریز در آذر ماه امسال

مریم جودی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از برگزاری نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۴ تبریز در آذر ماه امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید جعفری‌راد امروز (دهم شهریور ماه) در نشستی خبری گفت: امسال به بهترین نحو نمایشگاه ربع رشیدی موسوم به رینوتکس ۲۰۲۴ که در هاله‌ای از ابهام بود برگزار می‌شود، ولی نحوه اجرا تغییر کرده است و برگزاری با همفکری و هم‌افزایی دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت اصلی برگزاری نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۴ برعهده‌ پارک علم و فناوری استان خواهد بود، ادامه داد: ۱۰ زون این نمایشگاه با تناسب به ظرفیت و پتانسیل دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و مسئولیت برگزاری این نمایشگاه برعهده روسای دانشگاه‌هاست که هر هفته یکی از دانشگاه‌ها مسئول برگزاری این نمایشگاه خواهد بود.

جعفری‌راد بیان کرد: پارک علم و فناوری استان رتبه پنجم کشور را با ۳۶۵ شرکت کسب کرده است که عمده این شرکت‌ها در حوزه قطعه‌سازی و ماشین‌سازی مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: پارک علم و فناوری استان رتبه یک کشور برای تکمیل سامانه جریان اقتصادی نوین (جان) را در بهمن ماه سال گذشته کسب کرد و رتبه دوم کشور را برای توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری و رشد اقتصاد دانش بنیان به خود اختصاص داد.

او با بیان اینکه این پارک رتبه سوم را در حوزه تعاملات علمی بین‌المللی در میان  پارک‌های کشور از آن خود کرد، افزود: اولین مرکز نوآوری قطعه‌سازی و ماشین‌آلات پیشرفته با رویکرد انرژی با همکاری جهاد دانشگاهی استان افتتاح شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه ۲۴ مرکز شهرستانی و پردیس با همکاری پارک استان اداره می‌شوند، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان در ششمین نمایشگاه توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی حضور داشت.

جعفری‌راد بیان کرد: یکی از اقدامات اصلی این پارک، با توجه به اهمیت هوش مصنوعی و شعار سال، راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا با مشارکت بخش خصوصی بود.

وی گفت: توسعه روابط فناورانه و نوآورانه بین‌المللی با کشور روسیه و همکاری برای صادرات و فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در پارک استان انجام شده است.

وی به صادرات پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۱۳ میلیون دلار صادرات انجام شده است که فروش داخلی ۳.۶ هزار میلیارد تومان بود و محصولات عمده‌ای مثل قیرهای کاربری و رنگی، انواع لامپ‌های لیزری و کنتور آبی هوشمند صادر شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بیان کرد: ۱۰ درصد بانوان در زمینه‌های فناورانه در پارک‌های استان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد شرکت‌های دریافت‌کننده وام ۲۰۵ مورد، تعهد اشتغال ۴۹۷ نفر و میزان تسهیلات ۷۳۸ میلیارد ریال بوده است.

او اهداف پارک علم و فناوری استان را ارتقا و بهبود موجودی تکنولوژی صنایع کشور، کاهش زمان مورد نیاز در فرآیند تجاری کردن دستاوردهای پژوهشی، کمک به بسط تخصص‌های بین رشته‌ای و تشویق به ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط متکی بر تکنولوژی‌های پیشرفته دانست.

انتهای پیام 

نظر شما