شناسهٔ خبر: 68453087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

۹۵ درصد دانش‌آموزان استان کرمان ثبت‌ نام شده‌اند

فاطمه افضلی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طبق آمار، ثبت نام بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزان استان کرمان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

رضا رضایی امروز (۱۰ شهریور ماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: کتاب زندگینامه شهید علی ایرانمنش، تنها مدیرکل شهید آموزش و پرورش کشور چاپ شده است و ابتدای مهرماه توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به کسب رتبه چهارم کنکور هنر توسط دانش‌آموز رفسنجانی، ریحانه رنجبر کبوترخانی، ادامه داد: فاطمه صوفی‌آبادی دانش‌آموز ناحیه ۲ کرمان رتبه هشتم کنکور هنر را کسب کرده است.

رضایی بیان کرد: رتبه دانش‌آموزان استان کرمان در نمرات امتحان نهایی نسبت به سال گذشته، وضعیت بهتری دارد؛ اما سال قبل شش رتبه تک رقمی داشتیم و امسال دو مورد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس حجم کار زیادی دارد و باید برای آن وقت گذاشت، اظهار کرد: مراسم بازگشایی مدارس باید با عظمت باشد، زیرا زحمت زیادی در آموزش و پرورش کشیده می‌شود و حس نشاط مدارس باید به جامعه منتقل شود.

وی افزود: آموزش و پرورش مهم‌ترین بخش کشور است و زمان اثرگذاری به لحاظ تربیتی در آموزش و پرورش و مدارس است.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه مهم‌ترین وسیله ارتباط انسان با خدا، نماز است، گفت: مدرسه جایگاه آموزش و معارف دینی است و شک نداریم اگر بحث نماز به خوبی در مدارس انجام شود و دانش‌آموزان در کودکی و نوجوانی نسبت به نماز و معرفت و انس با خدا بهتر حرکت کنند، در ادامه زندگی، تاثیر مثبت این ارتباط را خواهند دید.

وی اظهار کرد: ۱۱ مرداد ماه امسال بین وزیر وقت آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام قرائتی، منشور اقامه نماز در مدارس امضا شد که هدف اصلی آن، ایجاد بسترهای مناسب برای تقویت شایستگی‌های اعتقادی، اخلاقی و عبادی برای مدیران، معلمان، اولیا و دانش‌آموزان است.

عرب‌پور با تاکید بر لزوم حضور مدیران و کادر مدرسه در نماز، بیان کرد: در مدارسی که کادر مدرسه حضور داشته‌اند، برگزاری نماز پررونق تر و پرشورتر است.

به گزارش ایسنا، در این نشست ضمن اعلام اینکه ۷۰۰۰ دانش‌آموز ابتدایی و ۴۵۰۰ متوسطه عشایری در استان کرمان داریم، بر ساماندهی نیروی انسانی در مناطق عشایری تاکید شد.

انتهای پیام

نظر شما