شناسهٔ خبر: 68453046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ضرب اولین طلا کاروان ایران در پاریس/ بانوی شیرازی اسطوره شد

ساره جوانمردی بانوی شیرازی و پر افتخار ورزش کشورمان با درخشش در فینال ماده تپانچه ۱۰ متر موفق به کسب چهارمین مدال طلای خود در پارالمپیک شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان، در سومین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس انتظار برای کسب اولین طلای کاروان ایران به پایان رسید و بانوی شیرازی ساره جوانمردی با عملکردی بی‌نظیر موفق شد برای سومین دوره متوالی طلای ماده ۱۰ متر تپانچه را در کلاس p۲ از آن خود کند.

وی در ریو ۲۰۱۶ دو طلا گرفته بود و با این مدال، در مجموع ۴ طلا و ۱ برنز پارالمپیک در کارنامه دارد و حالا تبدیل به یک اسطوره در ورزش ایران شده است.

رقابت‌های پاراتیراندازی بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، با مسابقات فینال ماده ۱۰ متر P۲ زنان در مرکز شتقو پیگیری شد که در این ماده ساره جوانمردی از ایران به مصاف حریفان رفت و برای کسب مدال با ۷ پاراتیرانداز رقابت کرد.

جوانمردی در فینال رقابتی نزدیک و نفس‌گیر با آیسل اوزجان؛ پارتیرانداز ترکیه‌ای داشت و در اغلب راندهای مسابقه حریف ترکیه‌ای در صدر جدول ایستاده بود اما درنهایت جوانمردی در راندهای پایانی از حریف پیشی گرفت و توانست با ۲۳۶.۸ امتیاز قهرمان شده و مدال طلا را بر گردن بیاویزد.

در این رقابت آیسل اوزجان به نقره رسید و روبینا فرانسیس از هند سوم شد.

این نخستین طلای کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پارالمپیک پاریس بود که باز هم توسط تک‌ستاره کاروان ایران یعنی ساره جوانمردی به دست آمد. این بانوی تیرانداز در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن به مدال برنز رسیده بود و در ریو ۲۰۱۶ دو مدال طلا کسب کرد. او در توکیو ۲۰۲۰ نیز طلایی شده بود و امروز چهارمین طلای خود در پارالمپیک را جشن گرفت تا نشان دهد تمام نشده است.

جوانمردی که مدتی به دلیل به دنیا آمدن فرزندش از تمرینات دور بود، سال گذشته همراه با فرزندش در بازی‌های پا را آسیایی شرکت کرد و به مدال نقره رسید، اما او در پارالمپیک پاریس بار دیگر به اوج بازگشت و توانست با همان عملکرد شگفت‌انگیز همیشگی اولین طلا را به کاروان ایران هدیه کند.

با طلای جوانمردی کاروان ایران در سومین روز صاحب اولین طلا شد تا با توجه به سه نقره‌ای که در کارنامه داشت، صعودی چشمگیر را در جدول مدال‌ها تجربه کند.

نظر شما