شناسهٔ خبر: 68452981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار سمنان اعلام کرد

حضور مهمانانی از ۲۶ کشور در اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت

هوشنگ حبيبي

نهمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت سه‌شنبه آینده با حضور مهمانانی از ۲۶ کشور دنیا در دامغان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان امروز (۱۰ شهریورماه) در نشستی خبری که به همین مناسبت برگزار شد، اظهار کرد: اختتامیه این اجلاسیه بین‌المللی در آینده نزدیک و بعد از ایام شهادت امام رضا (ع) در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن (ع) با محوریت آستان قدس برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: افتتاحیه این اجلاسیه بین‌المللی در سوریه و در جوار حرم مطهر حضرت زینب (س) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و جمعی از مسوولان استان برگزار شد. یک همایش نیز با همین عنوان چندی پیش در هندوستان برگزار شد. این اجلاسیه بین‌المللی هر سال در ایران و برخی کشورهای محور مقاومت برگزار می‌شود.

او به تاریخچه شکل‌گیری این اجلاسیه در دامغان پرداخت و گفت: این اجلاسیه برای اولین بار در یک روستای دورافتاده و با یک جمع کوچک برگزار شد و در ادامه، این اجلاسیه در شهرستان، استان، ملی و چند سالی است در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی از شهید امیرعبداللهیان به‌عنوان رئیس شورای سیاستگذاری این اجلاسیه در ادوار گذشته نام برد و گفت: اجلاسیه امسال به پاس تلاش‌های این شهید خدمت و دیپلماسی با محوریت وزیر امور خارجه شهید کشور برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه اجلاسیه سال قبل با حضور شهید امیرعبداللهیان برگزار شد، اظهار کرد: در اجلاسیه سال قبل از علامه طباطبایی نماینده مقام معظم رهبری در سوریه و از مفاخر شهرستان دامغان تجلیل شد.

هاشمی با بیان اینکه این اجلاسیه در حالی برگزار می‌شود که شهید امیرعبداللهیان بین ما نیست، گفت: یکی از مهمترین اهداف این اجلاسیه معرفی الگوهای جهادی جهان اسلام و تبیین شاخص‌های محور مقاومت است.

استاندار سمنان با بیان اینکه اجلاسیه امسال به چند دلیل اهمیت بیشتری دارد، ادامه داد: نخست اینکه اجلاسیه نهم، اولین اجلاسیه‌ای است که در غیاب شهید امیرعبداللهیان، رئیس شورای سیاستگذاری اجلاسیه برگزار می‌شود. دوم اینکه اجلاسیه امسال بعد از اتفاقات مهمی مانند عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی و همچنین در بحبوحه جنایات صهیونیست‌های کودک‌کش در نوار غزه برگزار می‌شود.

حضور مهمانانی از ۲۶ کشور در اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت

وی با بیان اینکه این اجلاسیه همواره اهمیت زیادی برای استان داشته است، گفت: به دلیل همین اهمیت بود که حتی اجلاسیه مجاهدان در غربت در دو ساله شیوع ویروس کرونا نیز متوقف نشد و با رعایت کامل فاصله‌گذاری‌های اجتماعی برگزار شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه مهمانانی از شش کشور در بخش سوریه این اجلاسیه حضور داشتند، افزود: امسال سفرا و مهمانانی از کشورهای مختلف برای حضور در اجلاسیه اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام

نظر شما