شناسهٔ خبر: 68450354 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تا ۱۵ شهریورماه؛

فراخوان تامین مالی جمعی برای شرکت‌های خلاق تمدید شد

مهتاب چابوک

فراخوان تامین مالی جمعی برای شرکت های خلاق به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم و با هدف حمایت از رشد و توسعه اکوسیستم نوآوری و شکوفایی طرح و کسب‌وکارهای خلاق تا ۱۵ شهریور ماه تمدید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در این برنامه، شرکت‌های واجد شرایط می‌توانند، از طریق مشارکت جمعی سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی، به منابع مالی مورد نیاز برای توسعه و تجاری‌سازی محصولات و خدمات خود دست یابند.

این برنامه شامل سه روش تامین مالی اعم از تامین مالی مبتنی بر سود سالانه (Equity Crowdfunding) - که در این روش، سرمایه‌گذاران در سود سالانه شرکت در آن خدمت و یا محصول سهیم می‌شوند - تامین مالی مبتنی بر پیش‌فروش (Reward-Based Crowdfunding) که در آن، شرکت‌ها با پیش‌فروش محصولات یا خدمات خود، منابع مالی مورد نیاز را جذب می‌کنند و تامین مالی مبتنی بر اهدا (Donation-Based Crowdfunding) است که طی آن، افراد بدون انتظار دریافت بازگشت مالی، کمک‌های خود را به شرکت‌ها اهدا می‌کنند.

بازی ویدئویی و موبایلی، سینما و انیمیشن، پی‌نمایی (کمیک استریپ)، واقعیت افزوده، مجازی و ترکیبی، رسانه‌های صوتی و تصویری، آموزش، یادگیری و اشتغال، طراحی، بازی، اسباب‌بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، هنرهای تجسمی و نمایشی، تولید محتوا، چاپ و نشر، مد و پوشاک، تولید محتوا صوتی و تصویری، نوشت افزار، نوآوری اجتماعی و سایر صنایع خلاق و فرهنگی از حوزه های فعالیت شرکت‌های خلاق هستند.

گفتنی است چنانچه شرکتی فاقد گواهی خلاق از ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم باشد، می‌تواند پس از تکمیل فرم درخواست تامین مالی جمعی با مراجعه به وبسایت creativepanel.isti.ir نسبت به ثبت دریافت گواهی شرکت‌های خلاق اقدام کرده و از خدمات دیگر این ستاد بهره‌مند شود.

تمامی شرکت‌های متقاضی باید حداکثر تا تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ فرم ثبت‌نام خود را به صورت کامل و کافی تکمیل و ارسال کنند.

متقاضیان جهت ثبت نام در فراخوان و کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالات احتمالی، می توانند به نشانی www.rowd.ir مراجعه کنند.

نظر شما