شناسهٔ خبر: 68450297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه طرح راهداری در شهرستان ماهنشان افتتاح شد

زنجان - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان گفت: سه طرح راهداری شهرستان ماهنشان با اعتبار ۳۷۰ میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جعفری روز شنبه در مراسم افتتاح این طرحها، افزود: این طرح‌ها در حوزه راه روستایی شهرستان ماهنشان شامل بهسازی و آسفالت راه روستایی "ویزمک" به طول پنج کیلومتر و در حوزه راهداری، روکش آسفالت مسیر دندی - زنجان حدفاصل پلیس راه تا روستای قره‌درق بیش از یک کیلومتر و روکش آسفالت راه روستایی "قواق علیا و سفلی" به طول سه و نیم کیلومتر است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح ها از سال جاری آغاز شده بود که با تلاش همکاران تا پایان هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

افتتاح طرحهای بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی شهرستان ماهنشان با حضور سید جمال موسوی نماینده مردم شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی،محمدرضا محمدی فرماندار شهرستان ماهنشان و جمعری از مسوولان و اهالی روستای ویزمک انجام شد.

پیش از این همزمان با گرامیداشت هفته دولت ۲۰ طرح راهداری با مجموع بیش از سه هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار در سطح استان به بهره برداری رسید.

ثبت بیش از ۲ میلیون تردد در طرح اربعین ۱۴۰۳ در زنجان

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از تردد افزون بر ۲ میلیون خودرو در طرح اربعین حسینی امسال در سطح راه‌های استان خبر داد.

محمد محمدی، افزود: از ۱۶ مردادماه تا هفت شهریور ۱۴۰۳، دو میلیون و ۴۱۸ هزار و ۱۸۸ تردد در سطح راه‌های استان به ثبت رسید.

وی تصرح کرد: بیشترین تردد در بازه اجرای طرح اربعین در یکم شهریورماه با ۶۳۰ هزار و ۵۸۹ تردد به ثبت رسیده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های استان ادامه داد: میزان تردد در اوج دوره طرح اربعین ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: تعداد کل تخلفات سرعت ثبت شده در محورهای بهره‌مند از سامانه‌های ثبت تخلفات، ۲۸ هزار و ۵۱۸ فقره بوده که در این بین آزادراه زنجان-قزوین بیشترین سهم ارسال تخلفات را داشته است.

محمدی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با آغاز موج بازگشت مسافران تابستانی میزان تردد در سطح راه‌های استان زنجان تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ همچنان پرحجم باشد از این رو شهروندان جهت داشتن سفری ایمن و بی‌خطر، رعایت سرعت مطمئن، هوشیاری کامل در حین رانندگی، استراحت مناسب و کافی در طول سفر، رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی را مد نظر داشته باشند.

نظر شما