شناسهٔ خبر: 68450178 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

رتبه سوم کنکور علوم انسانی: روزهای تعطیل، ۱۲ ساعت درس می‌خواندم

دارنده رتبه سوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه آزمایشی علوم انسانی که بدون شرکت در کلاس‌های کنکور، این موفقیت را کسب کرده است، گفت: دو سال زمان برای موفقیت در کنکور صرف کردم و هر چه بیشتر به زمان برگزاری آزمون نزدیک می‌شدم زمان مطالعه‌ام کمتر می‌شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ایرنا؛ مهرزاد مشایخی که رتبه سوم کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی از تهران است، روز شنبه از تلاش های خود برای کسب این رتبه سخن گفت.

وی درباره برنامه‌ریزی مطالعاتی خود برای موفقیت در کنکور توضیح داد: از سال دوم دبیرستان، برنامه خود را برای شرکت در کنکور شروع کردم و روزی ۶ ساعت و در ایام تعطیل، میانگین ۱۲ ساعت درس می‌خواندم.

مشایخی ادامه داد: در سال سوم دبیرستان تصمیم گرفتم که به جای رفتن به کلاس کنکور، در خانه درس بخوانم و با شناختی که از خودم داشتم این روش را دنبال کردم و پشیمان هم نیستم.

وی گفت: برای کسب موفقیت در کنکور، دو سال زمان صرف کردم که البته بیشتر در سال دوم دبیرستان درس می‌خواندم و هر چه به کنکور نزدیک‌تر می‌شدم زمان مطالعه کمتر می‌شد اما از فضای مجازی بیشتر استفاده می‌کردم.

وی درباره دو نوبته شدن کنکور و تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در آن گفت: از ایده تاثیر قطعی معدل، چندان راضی نبودم اما برگزاری کنکور در دو مرحله از جهتی خوب است چون اگر داوطلبی در مرحله نخست از عملکرد خود راضی نباشد در مرحله دوم، فرصت جبران وجود دارد که البته شنیده شده، این روش هم مشکلات خاصی دارد.

نفر سوم کنکور آزمایشی گروه علوم انسانی درباره رشته و دانشگاه مورد علاقه خود گفت: رشته مورد علاقه من، حقوق است و دوست دارم در دانشگاه تهران تحصیل کنم.

نظر شما