شناسهٔ خبر: 68449583 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: کالا خبر | لینک خبر

آخرین تغییرات بازار جهانی قراضه

آخرین تغییرات قیمت قراضه در بازارهای جهانی نشان می دهد که بازار قراضه ژاپن نزولی بوده ولی بازار قراضه ترکیه در مسیر صعود قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران،قیمت قراضه سنگین کلاس ۲ صادراتی ژاپن برای هفتمین هفته متوالی نزولی بوده و در ماه آگوست هم به تنهایی تا ۳۸ دلار افت قیمت داشته است. متوسط قیمت پیشنهادی قراضه سنگین کلاس دو ۱۴ دلار افت هفتگی داشته و ۳۲۰ دلار هر تن فوب شنیده شده است.

چندین عامل در این روند نزولی نقش داشته است. اول این که افزایش ارزش ین قراضه ژاپن را برای خریداران خارجی گران کرد و در بازارهای مصرف کننده ای چون کره و ویتنام که با افزایش هزینه ها و افت تقاضا تمایل به خرید هم کم بود برای قراضه ژاپن خریداری یافت نشد و قیمت را نزولی کرد.

از طرفی بازار جهانی فولاد نیز در رکود است و این رکود قیمت های رقابتی جایگزین هایی چون بیلت را برای خریداران قراضه جذاب تر کرده به ویژه خریداران ویتنامی قراضه ژاپن به سمت خرید از کره جنوبی، هنگ کنگ یا روسیه رفتند. قراضه ژاپن نیز بی رمق ماند.

انتظار می‌رود قیمت‌های قراضه ژاپن به روند نزولی خود ادامه دهد، مگر اینکه تغییر قابل‌توجهی در شرایط اقتصادی جهانی رخ دهد یا تمایل به خرید بین خریداران افزایش قابل توجهی داشته باشد.

بازار قراضه ترکیه در مسیر صعود

روز گذشته قیمت قراضه وارداتی در ترکیه بهبود داشت چرا که فروشنده های امریکایی با امید به رونق بازار داخلی در سپتامبر قیمت های پیشنهادی را بالا بردند. متوسط قیمت قراضه سنگین وارداتی ۲۰-۸۰ در ترکیه ۳۶۳.۵ دلار هر تن سی اف آر شنیده شده است. قیمت های پیشنهادی قراضه سنگین امریکا و حوزه دریای بالتیک ۳۶۰ تا ۳۶۵ دلار هر تن سی اف آر است و عرضه کننده های امریکایی به دنبال ۳۶۵ دلارند که فعلا مورد قبول خریداران ترکیه واقع نشده است.

چشم انداز بازار برای روزهای آینده مثبت است و فعالان بازار منتظر رشد قیمت ها در سپتامبر هستند. با توجه به این که اخیرا بازار میلگرد ترکیه نیز روند رو به بهبودی نشان داده بعید به نظر می رسد فعلا بازار قراضه روندی رو به پایین داشته باشد.

نظر شما