شناسهٔ خبر: 68449325 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دریافت گواهینامه استاندارد بین المللی توسط ایرانداک

معصومه بدخشان

رئیس ایرانداک از دریافت گواهینامه استاندارد ISO ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ برای مدیریت تداوم کسب و کار توسط ایرانداک خبر داد و گفت: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) گواهینامه استاندارد ISO ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ را از LiberoAssuranceبا شناسه IR۲۷۱۱۴۷۱۰۲۲۲۲۳۱ برای استقرار سیستم مدیریت تداوم کسب و کار دریافت کرد.

صاحب‌خبر -

محمد حسن زاده، رئیس ایرانداک در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: تداوم کسب و کار به ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﯾﮏ ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺮای ادامه اراﺋﻪی ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﺧﺪﻣﺎت در ﻫﻨﮕﺎم ﺑﺮوز ﯾﮏ اﺧﺘﻼل در درون ﭼﺎرﭼﻮبﻫﺎی زﻣﺎﻧﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮل و در ﯾﮏ ﻇﺮﻓﯿﺖ از ﭘﯿﺶ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﺪه اشاره دارد. استاندارد ایزو ISO ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ یک استاندارد بین‌المللی برای استقرار، حفظ و ارتقاء مدیریت تداوم کسب و کار است. این استاندارد رویکرد سیستمی به مدیریت تداوم کسب و کار ارائه می‌دهد و به سازمان‌ها کمک می‌کند تا راهبردها و فرآیندهای مدیریت تداوم کسب و کار خود را تدوین، اجرا، و بهبود ببخشند.

وی با اشاره به اهداف اصلی این استاندارد افزود: تضمین تداوم عملکرد کسب و کار، مدیریت ریسک‌های تداوم کسب و کار،  تدوین و اجرای برنامه‌های مدیریت تداوم کسب و کار، بهبود عملکرد مدیریت تداوم کسب و کار،  تعیین مسئولیت‌ها و مرزها، مشارکت فرهنگی مدیریت در مدیریت تداوم کسب و کار و ایجاد آمادگی در مواجهه با حوادث از اهداف این استاندارد است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، مأموریت اصلی خود را با هدف افزایش رضایتمندی کلیه ذینفعان سازمان، از طریق ارائه خدمات بدون وقفه محقق می‌کند. از این‌رو ایرانداک اقدام به استقرار، حفظ و ارتقاء نظام مدیریت امنیت و تاب‌آوری-سیستم مدیریت تداوم کسب و کار بر اساس الزامات استاندارد بین المللی ISO ۲۲۳۰۱:۲۰۱۹ کرده است و با رعایت الزامات قانونی و مقررات مرتبط جهت تضمین پیوستگی کسب و کار برای خدمات قابل ارائه، سیاست‌های اصلی خود را به شرح ذیل اعلام می‌دارد:
• پیشگیری از وقوع رویدادها از طریق بهبود زیرساخت، افزایش آگاهی و ارتقاء فرهنگ مدیریت تداوم  کسب و کار؛
• آماده‌سازی و واکنش سریع به یک رویداد مختل‌کننده و ارزیابی خسارت با استفاده از کارکنان دارای شایستگی؛
• افزایش توانایی و ظرفیت‌های سازمان در پیش‌بینی و پاسخگویی به فرصت‌ها و تهدیدها با استفاده از توسعه مشارکت‌ها، مشاوره‌ها و الگوبرداری؛
• بازیابی سریع در زمان وقوع حوادث و پاسخگویی سریع به نیازهای ذینفعان؛
• برنامه‌ریزی جهت افزایش تاب‌آوری و کاهش خسارات در زمان وقوع حوادث؛
• ارتقاء امنیت و حفاظت از کلیه دارایی‌ها؛
• افزایش ارتباط با تأمین‌کنندگان و ارزیابی شرایط آنها جهت پیشگیری از وقوع وقایع غیرمترقبه؛
• تداوم کسب و کار از طریق ارتقاء امنیت فیزیکی، امنیت سایبری و امنیت اطلاعات یکپارچه؛ و
• تخصیص منابع و بودجه لازم برای هدایت سیستم مدیریت تداوم کسب و کار.

انتهای پیام

نظر شما