شناسهٔ خبر: 68448585 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

دانشجویان دانشگاه تهران با حمایت تپسی به مسابقات جهانی ICPC ... -

اقتصاد ایران: چهل و هشتمین دوره مسابقات جهانی ICPC، شهریور ماه امسال در قزاقستان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

در این دوره از مسابقات، دو تیم از کشورمان از دانشگاه‌های تهران و شریف حضور خواهند داشت. به گزارش روابط عمومی تپسی، تیم دانشجویی دانشگاه تهران امسال با حمایت تپسی در این دوره از مسابقات حضور خواهد داشت. این تیم که در مرحله‌ی انتخابی مسابقات از بین ۸۰ تیم شرکت کننده به مقام دوم رسیده، به دور اصلی این تورنومنت جهانی راه پیدا کرده است.

مسابقات بین المللی ICPC هر سال به عنوان یکی از مهم‌ترین و معتبرترین رقابت‌های برنامه‌نویسی جهان برگزار می‌شود. این مسابقات که با عنوان المپیک برنامه‌نویسان هم شناخته می‌شود، هر سال در سطح منطقه‌ای، در نقاط مختلف جهان برگزار شده و برگزیدگان این دوره، جواز حضور در رقابت بین‌المللی را دریافت خواهند کرد.

دکتر باقر باباعلی، استاد گروه علوم کامپیوتر دانشگاه تهران و سرپرست تیم برنامه‌نویسی دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر این دانشگاه، در ارتباط با اهمیت شرکت در این مسابقات گفت: «اعزام دانشجویان به این مسابقات ضمن اعتلای جایگاه علمی دانشگاه، باعث ایجاد انگیزه مضاعف در بین دانشجویان دانشکده برای ارتقاء سطح مهارت و دانش‌شان  می‌شود. اغلب دانشجویان برتر شرکت‌کننده در مسابقات پیشین، در حال حاضر استادان و متخصصین صاحب‌نام در شرکت‌های مطرح کشورمان و یا دانشگاه‌های معتبر جهان و شرکت‌های بین‌المللی هستند. امید است که این برگزیدگان نیز در این راه گام بردارند و باعث افتخارآفرینی‌ برای کشورمان شوند.»

علی الهی، معاون فنی تپسی که خود نیز از شرکت‌کنندگان در این مسابقه در سال ۱۳۹۴ بوده است، در مورد دلایل حمایت تپسی از دانشجویان برای حضور در این مسابقات می‌گوید: «ما در ایران در حوزه فنی هم‌تراز با کشورهای پیشرفته در این حوزه هستیم و دوست داریم کمک کنیم این هم‌ترازی همچنان حفظ شود. حضور در مسابقات بین‌المللی یکی از روش‌های سنجش تراز دانش فنی ما با دنیاست. تپسی به عنوان یکی از شرکت‌هایی که تکنولوژی، هسته اصلی فعالیت‌هایش را تشکیل می‌دهد، با حمایت از این تیم تلاش می‌کند به تقویت دانشگاه و جامعه فنی کشور کمک کند، ما این هدف را از مسیرهای دیگری مانند برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه فنی هم دنبال کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم تاثیرگذار باشیم.»

گفتنی است که این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۵۰ کشور و ۱۴۰ تیم دانشگاهی از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ شهریور ماه در کشور قزاقستان برگزار می‌شود و دانشجویان سید پارسا پردستان، حمیدرضا مزینانی و بهراد همتی آقاباقری با همراهی دکتر باباعلی، نمایندگان تیم دانشگاه تهران در این دوره از مسابقات هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما